jfw69 Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Hei, Jeg undrer da på om hvordan man fjerner mellomrom mellom to former..? F.eks <INPUT type="submit" class="knapp" value="Jukeboks" margin="1px"> </form> <FORM onClick="window.open('http://www.www.com','mywindow3','width=525,height=424,scrollbars=no','resizeable=no')"> <INPUT type="submit" class="knapp" value="Radio"> </FORM> Poenget er egentlig å få to knapper etterhverandre, som åpner et nytt vindu med en angitt størelse, ingen meny +++. Jeg prøvde også å lage et javascript, men dette fungerte ikke overens med tekst, men med bilder: <li><a onclick="openwin()" href="javascript:void(0)">Jukeboks</a></li> Noen som har noen forslag til å få to slike knapper tettstående..? Og en annen sak: Finnes det alternative funksjoner som fungerer likt som iframe..? Poenget er at det skal virke på den samme måten som et iframe, men også i opera, firefox ++ Enyone..?
phun-ky Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 CSS? form { margin:0px;} Eller tar jeg blodig feil?
haugsand Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 CSS? form { margin:0px;} Eller tar jeg blodig feil? 6574532[/snapback] Om trådstarter i tillegg vil at skjemaene skal plasseres ved siden av hverandre horisontalt, må float: left; legges til i CSS-koden ovenfor.
jfw69 Skrevet 28. juli 2006 Forfatter Skrevet 28. juli 2006 (endret) Hei og takk for svar Jeg ønsker formene under hverandre. Jeg mener å huske å ha prøvd margin i css, men jeg prøver igjen for å bekrefte.. P.s Finnes det alternative Iframes som virker i Firefox og Opera..? Edit: Problemet med margin:0px er at det fortsatt er noe luft Legger ved et lite printscreen: Eneste som er angitt i css er margin:0px til form.. Endret 28. juli 2006 av jfw69
jfw69 Skrevet 28. juli 2006 Forfatter Skrevet 28. juli 2006 Du kan inkludere vha. et server-side språk? 6575547[/snapback] Tror ikke freewebs støtter det..?
haugsand Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Vanlige iframes støttes like godt av Opera og Firefox som av IE. Prøv å legg til denne koden helt øverst i CSS-fila di: * { margin: 0; padding: 0; }
jfw69 Skrevet 28. juli 2006 Forfatter Skrevet 28. juli 2006 Vedrørende iframes: Når jeg åpner siden min i evt. Opera, er allt feil, siden jeg kun har lært meg koding som er komitabel med ie Men om margin ideen: Jeg kan nok ikke legge denne øverst i css fila tror jeg, siden det er noen flere ting i samme css fil som er spesifikk på margin og padding. Men takk for tipset;)
haugsand Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Vedrørende iframes:Når jeg åpner siden min i evt. Opera, er allt feil, siden jeg kun har lært meg koding som er komitabel med ie Men om margin ideen: Jeg kan nok ikke legge denne øverst i css fila tror jeg, siden det er noen flere ting i samme css fil som er spesifikk på margin og padding. Men takk for tipset;) 6575984[/snapback] Om kodesnutten plasseres øverst i dokumentet, vil de nederste stilreglene uansett prioriteres. Du risikerer ingenting ved å sette inn kodesnutten; du kvitter deg bare med standard margin og padding på de fleste elementene.
jfw69 Skrevet 28. juli 2006 Forfatter Skrevet 28. juli 2006 Okey.. Da lærte jeg noe idag også da :!: Dette skal prøves ut imorra, og takk for all hjelp
haugsand Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Enda et tips på tampen: Les om hvordan CSS-selektorene prioriteres i forhold til hverandre. Og gjerne les litt om CSS-selektorer i samme slengen også. Lykke til!
oskaremil Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 Vedrørende iframes:Når jeg åpner siden min i evt. Opera, er allt feil, siden jeg kun har lært meg koding som er komitabel med ie Men om margin ideen: Jeg kan nok ikke legge denne øverst i css fila tror jeg, siden det er noen flere ting i samme css fil som er spesifikk på margin og padding. Men takk for tipset;) 6575984[/snapback] IE har sine egne rare standarder. IE støtter ting som ingen andre browsere støttes, samtidig som IE ikke støtter standarder som alle andre browsere støtter. Så mitt tips er: Kom deg vekk fra stien du har forvillet deg inn på, og lær deg istedenfor standard HTML / XTML !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå