Gå til innhold

Noen bilder av onkelungen + vei bilde


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Begynner å bli en stund siden sist jeg postet bilder, så jeg syns det var på tide å legge ut noen.

 

Først to bilder av onkelungen min, tok dem da jeg var på ferie hos broren min i forrige uke.

 

Til slutt et ganske kraftig redigert bilde, et forsøk på et eller annet.. .

 

 

Joakim

 

OBS. rekkefølgen ble feil, men dere skjønner ! :).

post-92848-1154095188_thumb.jpg

post-92848-1154095225_thumb.jpg

post-92848-1154095258_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm, mente jeg hadde lagt inn en kommentar til bilden allerede. Tydeligvis ikke, så jeg får vel gjøre det nå.

Jeg begynner med det siste bildet. Det er faktisk veldig bra. Komposisjon og uttrykk i rakkarens ansikt er helt glimrende. Det eneste minuset er at ansiktet virker ikke helt i fokus, men det kan også være den fæler monitoren på denne maskinen. Summen er i alle fall at det er et godt bilde. Flott bakgrunn og passelig skarphetsplan. Det mangler bare litt på at fokus er perfekt, som sagt.

Det andre bildet av den lille gutten er ikke like vellykket. Det skyldes at det trenger en crop for å sitte skikkelig. Den lille fliken med hud i bunn gjør bare låret til en forstyrrende detalj, så det må bort. Bildet kan i det hele tatt tjene på en litt tettere crop, for igjen har gutten et godt uttrykk i ansiktet.

Det første har jeg strengt tatt ikke monitor til å vurdere.

Lenke til kommentar

Takker for gode replys ! :)

 

Begge guttunge-bildene er croppet, det hvor gutten står er croppet mest, jeg bommet visst der. På originalen var hele guttungen med og han var sentrert, så jeg tenkte bare at jeg måtte få det litt mer spennende, men jeg gikk visst på en smell.

 

Neste gang jeg skal ta bilder av fks. en unge så skal jeg bruke AI Servo (følgefokus) slik at det er større skjangse for å få motivet i fokus dersom det er i bevegelse. Syns Autofokusen på f/1,8 50mm linsa virker litt treg, vet ikke om det bare er jeg som tuller men syns det virker sånn.

 

Jaja:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...