834HF42F242 5 Report post Posted July 27, 2006 Jeg har en textarea som jeg vil legge inn et panel ovenfor med knapper. Har prøvd ut med et javascript jeg hadde tilgjengelig i forumet, men fikk det ikke til å virke. På nettet finner jeg bare wysiwyg-editorer, men det er ikke en triviell løsning. Målet med dette panelet er at skribentene på siden skal slippe å skrive inn html-tags manuelt. Men tagsa skal fortsatt vise i editor-vinduet. En kort skisse over hvordan jeg tenker det skal se ut: Knapper: [P] [/P] [H1] [/H1] [H2] [/H2] Textarea: ______________________________________ <h1>Overskrift</h2> <p>Bla bla bla bla</p> ______________________________________ Det skal altså være så enkelt at når skribenten trykker på knappen [P] så sendes <p> dit hvor markøren er i tekstfeltet. Finnes det et enkelt javascript til dette? F.eks: at koden for knappene er slik: <a href="JavaScript:AddMessageCode('P')">KNAPP</a> <a href="JavaScript:AddMessageCode('URL','Skriv inn adresse for lenke', '')">KNAPP</a> Trenger et script som gjør slike URL-er funksjonelle. Kan ikke javascript selv, så står litt fast nå. Quote Share this post Link to post
834HF42F242 5 Report post Posted July 27, 2006 Løst: Jeg kom tilfeldigvis over en som kan modifiseres til mitt ønske: http://hotscripts.com/Detailed/35114.html Quote Share this post Link to post