Gå til innhold

Ny PC til 12k-15k


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=31115

 

Har satt sammen en PC til 12.000 kr, men kan egentlig gå opp i pris til ca 15k hvis det blir nødvendig.

 

Jeg regner med at oppsettet passer bra sammen, men har lyst til å få noen tips om jeg bør bytte ut noen deler eller lignende.

 

Legg merke till at jeg ikke skal ha verken skjerm, høytalere, tastatur og mus.

 

Takk på forhånd! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette virka som en grei pc... kanskje jeg tar det samme oppsettet som deg da :):)

Nå er det bare å finne skjerm... :hmm:

 

Det eneste som var litt dårlig var at Strømforsyningen er litt vanskelig å få tak i. Kan noen annen anbefale en annen strømforsyning perhaps?

 

Det er første gang jeg skal prøve å bygge meg en pc, denne er sånn grei for meg ikke sant?? :hmm:

Lenke til kommentar
Det eneste som var litt dårlig var at Strømforsyningen er litt vanskelig å få tak i. Kan noen annen anbefale en annen strømforsyning perhaps?

 

seasonic 500W Denne har eg... høre nesten ikkje at den sviver.. Og den leverer det den skal..

 

Ellers kan du gå opp til 600W.. den koster då litt meir, men da har du 100W ekstra..

 

Alle kontakter du trenger følger med disse strømforsyningene...

 

Ville kansje ha valgt litt annerledes ram, men eller er det ein god maskin

som DDR2 6400 Crucial BallistiX.. sjefs ram.. har DDR2 5300 av disse... Yter sykt godt :D

Endret av xzibiz_
Lenke til kommentar

Takk igjen for flere gode råd!!

 

Saladin: jeg skal kjøpe PC i første omgang og muligens skjerm senere pga min 17' crt begynner å bli litt utdatert. Har sett litt på https://prisguiden.no/product.php?productId=41553

En kompis har den og den er sykt fet og funker veldig fint til spillinhjg osv. slik jeg ser det.

 

Du har rett at Mist 500w er litt vrien ja. Bytter muligens, men lurer litt på om jeg burde ha en 600w?? eller går det greit med en 500w??

 

Minnet du har funnet ser dessuten veldig bra ut, men er litt dyrt for meg tror jeg :hmm:

Endret av BoondockSaint
Lenke til kommentar
Du har rett at Mist 500w er litt vrien ja. Bytter muligens, men lurer litt på om jeg burde ha en 600w?? eller går det greit med en 500w??

 

kommer alt ann på kor mange harddisker, skjermkort å sånt du skal ha i pc'en..

Viss du har penger ville eg gått for 600W.. Då har du litt å gå på dersom du skulle kjøpe flerne harddisker i framtiden..

 

Den skjermen såg heller ikkje så dom ut..

Lenke til kommentar

Vet dere hvordan man vet om man får med vifte til prosessoren på kjøpet? Pleier det å være med vifte og trenger man å kjøpe flere vifter eller er det nok? Hehe jeg er litt nybegynner jeg. :blush::blush::blush: Er det vifte som følger med til AMD Athlon 64 X2 5000+ sokkel AM2.

 

Når det gjelder strømforsyning virker jo denne grei, hvis du vil ha mer kraft kanskje jeg tar denne...

hyperhttp://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320183

Endret av saladin89
Lenke til kommentar
Vet dere hvordan man vet om man får med vifte til prosessoren på kjøpet? Pleier det å være med vifte og trenger man å kjøpe flere vifter eller er det nok? Hehe jeg er litt nybegynner jeg.    Er det vifte som følger med til AMD Athlon 64 X2 5000+ sokkel AM2.

 

Som du kan se her :: AMD Athlon X2 5000+ så står det BOXED... Det betyr at det følger med vifte..

Men disse viftene bråker ofte veldig mye og er ikkje dei beste som fins..

 

Eg ville kjøpt denne Zalman CNPS9500 AM2 Ultra Quiet CPU Kjøler. Har ein lik bare for LGA775.. Den lager nesten ikje lyd og er veldig effektiv..

 

Dersom du kjøper ei cpu vifte utenom MÅ du også kjøpe Kjølepasta, som skal ligge mellom cpu og kjøler.. Dette er det på den orginale kjøleren, men er ikkje på den nye..

 

 

Er også smart å ha 2-3 kabinett vifter som lager liten trekk gjennom pc'en..

Også på harddiskene, siden disse ofte blir veldig varme...

Endret av xzibiz_
Lenke til kommentar
Vifter Bak : 1 x 12 cm - ( 1 installert)

Topp : 1 x 12 cm

1 x 12 cm - ( 1 installert)

Foran : 1 x 12 cm

 

Her ser du utfra "utvidet info" på komplett.no sine sider..

 

Det er installert ei 12cm vifte bak toppen ser det ut som..

Og har i tillegg plass til ei 12cm vifte i topp og foran..

 

Her er någen av det mange vifter å velge mellom.. Men du bør se etter kor mye dB (viftestøy(så låg som mulig)) di slepper ut.., men se også etter CFM, er kor mye loft di klare å flytta i timen.. (høgare bedre)

 

Fant ei til deg på komplett.. :: NorthQ Silent Tornado 120mm Fan, Blått Lys, Aluminium Ramme, 17-19db, 38CFM

Lenke til kommentar

Eh dette skjønner jeg ikke, det ser ut som på hovedkortet at det ikke er noe DVI ingang, er det ikke det du trenger for å koble til lcd skjermer?

http://www.techpowerup.com/img/06-05-12/M32NIO.jpg

Sjekk det bildet der, det ser ut som det er bare en VGA ingang der, er det noe jeg ikke ser her?? Jeg trodde liksom dette kortet skulle være drittbra..eller...Jeg kan veldig lite Data greier så det kan godt være noe feil i det jeg sier...

 

Hvis man skulle ha brukt sånn adapter for dette hadde ikke kvaliteten på det som viste seg på skjermen ha blitt mye dårligere?

Endret av saladin89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...