Gå til innhold

Nytt 3D Program

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Jeg er på utkikk etter et 3D moddeleringsprogram og lurer på om dere har noen erfaringer å komme med?

Jeg kan veldig lite om 3D moddelering så trenger et program et som er lett å komme inn i.

Jeg blir glad vis dere tar med link på det dere anbefaler

Takk for alle svar

Endret av SirHenrik
Videoannonse
Annonse
Skrevet

3dstudio er nok ikkje det beste å modellere i, og avansert å kome inn i. Då er Rhinoceros 3d mykje betre. Spesielt om du har vore borti Autocad eller andre 2d-tegneprogram.

Motsett, 3dstudio rendrer mykje finare enn Rhino. Ellers er Inventor / Solidworks å anbefale om du vil ha nøyaktige modellar.

Det spørs veldig kva du skal bruke modellane til. Det finnes eit hav av program for ulike formål.

www.rhino3d.com

www.autodesk.com

Skrevet (endret)

:thumbup: ScetchUp

SketchUp er et gratis 3D-modelleringsverktøy som visstnok skal være ganske enkelt å lære seg å bruke. Det er bare å forme figuren slik man skal ha den, og legge til farge og tekstur direkte på modellen. Andre funksjoner er skyggekasting i sanntid og ferdigtegnede komponenter. ( nettjuvel fra digi.no ):

http://sketchup.google.com/

lykke til

Endret av gaggen
Skrevet

Sketch up er ubrukelig til å lage spill modeller med. 3ds Max er ikke så veldig vanskelig å lære seg og det er masse bra tutorials rundt om. Maya har jeg ikke vært borti så det kan jeg ikke uttale meg om. Anbefaler deg å prøve 3ds Max :thumbup:

Skrevet

Maya er et helt utmerket program som egner seg veldig til fks spill modelering og animasjoner. Rhinoceros som tidligere ble nevnt her er bare og glemme til det du er ute etter, da dette er mer et designverktøy for industridesigner på linje med Catya. Ellers er som sagt 3ds max et veldig flott program. Har ikke store kjennskaper til det så skal ikke si for mye. Men Maya og 3ds max er de to sterkeste aktørene og utviklet for spill og film markedet.

Uansett det er ikke så vannskelig og lære seg programmene, det som tar tid er å mestre de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...