Gå til innhold

Noen som har erfaring med å kjøpe fra pixmania.com


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har erfaring med å kjøpe fra pixmania.com?

 

Ser at SE K800i koster 3200,- der, noe som er en fin pris..

6560730[/snapback]

 

Jeg har handlet mye fra Pixmania, dog bare på den spanske siden (siden jeg bor i spania). Har tilogmed handlet LCD TV defra:)

Det funker helt utmerket, og jeg får varene levert på døra etter maks 48 timer.

 

Men sjekk ut først om varene ikke blir sendt fra Frankrike, for det gjorde nemlig mine.

Lenke til kommentar

Bestilte nettopp projektor til en kamerat der, et "tilbud" inkludert lerret.

Lerret har fremdeles ikke kommet (3 uker siden projektor kom), frakten kostet MYE!!

Var vanskelig å få vekk "forsikringen" deres som selvsagt koster penger fra bestillingen.

Fikk kun pakkespor til Norge/Bergen så ante vi ingenting om hvor pakken var etter det (blir sendt fra Frankrike)

 

osv, ikke anbefalt butikk med andre ord..

Lenke til kommentar
Noen som har erfaring med å kjøpe fra pixmania.com?

 

Ser at SE K800i koster 3200,- der, noe som er en fin pris..

6560730[/snapback]

 

pixmania er ikke en plass å anbefale. Så og si alle varer blir sendt fra Frankrike. Da må du belage deg på toll kostnader + dyr frakt.

Så du vil ikke tjene noe på å handle fra dem, snarere tvert imot!

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Noen som har erfaring med å kjøpe fra pixmania.com?

 

Ser at SE K800i koster 3200,- der, noe som er en fin pris..

6560730[/snapback]

 

pixmania er ikke en plass å anbefale. Så og si alle varer blir sendt fra Frankrike. Da må du belage deg på toll kostnader + dyr frakt.

Så du vil ikke tjene noe på å handle fra dem, snarere tvert imot!

6562010[/snapback]

 

 

Bestillte et digital kamera fra pixmania. Betalte med visa. Da varene kom, måtte jeg betale toll! Står det på siden til pixmania at man må betale toll på varene? I såfall hvor?

 

Hater Pixmania pga dette! Møkkafirma! :mad:

Lenke til kommentar

Bestillte et digital kamera fra pixmania. Betalte med visa. Da varene kom, måtte jeg betale toll! Står det på siden til pixmania at man må betale toll på varene? I såfall hvor?

 

Hater Pixmania pga dette! Møkkafirma!  :mad:

7651165[/snapback]

 

Hva hadde du forventet deg når firmaet holder til i Frankrike?

Jeg handler ofte på Pixmania og slipper toll fordi jeg bor i EU :tease:

Lenke til kommentar

Bestillte et digital kamera fra pixmania. Betalte med visa. Da varene kom, måtte jeg betale toll! Står det på siden til pixmania at man må betale toll på varene? I såfall hvor?

 

Hater Pixmania pga dette! Møkkafirma!  :mad:

7651165[/snapback]

 

Hva hadde du forventet deg når firmaet holder til i Frankrike?

Jeg handler ofte på Pixmania og slipper toll fordi jeg bor i EU :tease:

7651224[/snapback]

 

De oppererer jo med en norsk side da! Da kunne de jo opplyse at varene blir sendt fra Frankrike, og at toll MÅ betales! :mad:

 

Jeg sier igjen! Møkkafirma intil det motsatte er bevist :yes:

Lenke til kommentar

OK hvis det ikke står at varen kommer fra Frankrike så er det jo litt teit.

Leste nettopp igjennom Leveringsbetingelsene på pixmania.no og det står ikke nevnt at varen sendes fra Frankrike.

Rart de ikke har fått klager ifra forbrukerombundet osv da.

 

Men jeg har bare positive ting å si om Pixmania, men så blir det vel annerledes når jeg bor i EU.

Lenke til kommentar

Det er ingen toll, men du må betale MOMS når varen blir levert av DHL. Dette står tydelig når du kjøper varen og når du søker på nettsidene deres!

 

Har nettopp kjøpt en Projektor, denne betalte jeg 9024,- for, (inkl. frakt) ved leverering skal jeg betale 2256,- ekstra (25%) (Prisen som ble oppgitt på Pixmania's sider FØR kjøpet var 11280,- og dette stemmer bra.)

 

Fra pixmania's sider:

Alle produkter som omsettes til eller i Norge, påløper norsk moms. Momsen blir ikke betalt til Pixmania, men blir håndtert av transportøren ved pakkens ankomst til Norge. For mer informasjon, vennligst se Tollvesenets nettsider www.toll.no

Endret av t0ffluss
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvordan funker leveringen med DHL? Har jo bare erfaring med posten og det er jo greit siden postkontoret er oppe etter at jeg er ferdig på jobb. Det er jo litt kjipt om DHL kun kan levere mellom 0800 og 1600 og jeg ender opp med å måtte kjøre til Asker eller noe og hente pakken.

 

Har prøvd å finne ut dette på DHL sine sider men finner lite om hva leveranse med DHL betyr for meg som kunde.

Lenke til kommentar
Hvordan funker leveringen med DHL? Har jo bare erfaring med posten og det er jo greit siden postkontoret er oppe etter at jeg er ferdig på jobb. Det er jo litt kjipt om DHL kun kan levere mellom 0800 og 1600 og jeg ender opp med å måtte kjøre til Asker eller noe og hente pakken.

 

Har prøvd å finne ut dette på DHL sine sider men finner lite om hva leveranse med DHL betyr for meg som kunde.

7795775[/snapback]

 

Jeg er super førnøyd med DHL, når pakken er kommet til dhl i norge blir papirer sendt til Tollvesenet, det er her flaskehalsen kan være.

 

Pakken min ble sendt fra Paris, Torsdag 11. januar. Fredag 12. var pakken på DHL Stavanger.

 

jeg ringte DHL og spurte om det gikk ann at jeg kunne hente pakken på kontoret deres. (Slik jeg kunne slippe å vente til over helgen) Jeg fikk pakken utlevert fredag ettermiddag. Kjempe fornøyd.

 

 

Richard

Lenke til kommentar

problemet er ikke om de er raske. Problemet er at hvis de kun kan levere på dagtid og ikke kan spesifisere tiden så må jeg enten ta fri fra jobben og være hjemme en hel dag eller jeg må ta fri fra jobben og kjøre til Drammen (fra sandefjord) innenfor deres åpningstid. Ingen av de alternativene er spesielt interesante. Jeg skal spare ganske heftig på en vare for å gidde å gjøre det.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Etter å, faktisk, ha lest salgsbetingelsene til pixmania, så sendte jeg dem en e-post der jeg lurte på hvorfor jeg som norsk forbruker skulle godta domstol i Paris når jeg kjøper en vare som klart retter seg mot norske kjøpere.

 

Her er svaret, og det er jo litt interessant:

 

 

Når du handler på Pixmania.com er det våre salgsbetingelser som gjelder. Disse følger ikke alltid norsk kjøpslov.

 

Dette er jo stikk i strid med alle de anbefalinger som vi forbrukere får. Vel de fikk et høflig svar om at jeg da velger å ikke handle hos dem.

Lenke til kommentar

Tror faktisk de har sitt på det tørre her. Selvom de har valgt å ha en av mange butikkprofiler på norsk så foregår all foretningsvirksomhet i frankrike. Når du handler der er du etter alle praktiske foremål en importør og ikke forbruker. Dermed gjelder ikke forbrukerkjøpsloven.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Her må du ALDRI finne på å handle!

 

- De driter en lang marsj i deg som kunde

- Kundeservice kan ikke kalles for service

- De opptrer som de glade amatører

- De ANER ikke hvor pakken er, når den ble sendt osv.

- De tar seg ALTFOR godt betalt med tanke på en "ekstra service" de legger ved når du bestiller (hvordan fjerner man den?)

- I det hele tatt, ELENDIG!

 

STYR UNNA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...