Gå til innhold

Live Drive IR


Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

___________

System:

MB: Aopen AX34ProII (via)

CPU/RAM: P3 / 256MB

VGA: ATi Rage128ProViVo

Lyd: Live! Platinum 5.1 m/ DTT 2500 Digital

------------

Jeg har akurat byttet HDD, og i den forbindelse ønsket jeg å gå fra W98se til W2K sp3.

 

Jeg fikk installert driverene uten noen problemer (nedlastet direkte fra nettet) og jeg fikk lyd i systemet.

 

men jeg får ikke inn/utgangene på "Live drive IR" enheten (det virker ikke som om PC'n ser denne enheten, da jeg ikke får opp "Mic/Line in2" / "Aux in2" etc. i mixeren.

 

Creative Diag. finner ingen feil.

 

Jeg "Chattet" med Soundblaster support i dag, og de viste ikke, men foreslo å disable ACPI i W2K, noe som ikke fungerte (det fungerte, men det fikset ikke problemet, men lagde en helv... masse arbeid for å konfigurere annen HW)

 

Hva som er installert:

W2K med SP3, DirectX 8.1, VIA 4in1 drivere, Siste driversett "LiveDriverPack" fra Creative, siste drivere fra ATi, Drivere til Asuscom ISDN kortet.

 

Live Drive IR er tilkoblet og ser ut til å være i orden, da signalene til "høytalerene" er digitale og går fra Live kortet til LiveDrive og til baksiden av PC'n og derfra til DTT2500 Digital dekoder/forsterkeren. (i tilleg fungerte den under W98se)

 

Setter stor pris på tips til hva jeg kan gjøre.

 

-Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sikkert dumt å si det men pass på at du har satt i flatkabelen riktig, at jumperen for mikrofonen er på plass. og 1394 kabelen er der. dessuten må originaldrivere være til stede kortet må være trykket skikkelig i strøm dedikert til boksen må være plugget i. Var det da mer... Troke det.

 

Send den inn for en ny en er siste forsøk. I lydkonttrollen til win må du velge fil egenskaper og velge hvilken kontroller du vil se.

 

Lykke til :smile:

Lenke til kommentar

Takk skal du ha!

 

Det var rett og slett de nye driverene som ikke støttet LiveDriveIR!

 

Så når jeg avinstallerte den nye driverene, og installerte de originale, fungerte det (det fungerer ikke å oppgradere, da slutter LDrive å fungere. (teit men slik er det i alle fall hos meg!)

 

Igjen, Takk!

 

-thomas

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...