Gå til innhold

Sigma 18-200 3,5-6,3, noen med erfaring fra dette?


Anbefalte innlegg

Kan få et knallkjøp på Sigma 18-200 3,5-6,3, men fant noen innlegg tidligere her, ikke akkurat noe knallbra kritikk, men litt mye snakk om naturfotografering der da. Kan jo være noen som kan ha andre erfaringer, objektivet dekker jo et stort område, men det går sikkert ut over visse ting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg ville ikke bruge det til portrætter og lignende, men til fest ferie og fritid er det fint. Det er bedst omkring blænde 8-11

6549533[/snapback]

 

OK, har kjøpt Canon 17-40 f/4 L, utrolig skarp det der. Tenkte meg et 18-200 for å dra på minst mulig på reiser og andre mindre utflukter.

Lenke til kommentar

:thumbup: til det brug er jeg fint tilfreds. jeg har 50 mmf1,8, tamron 28-75 og sigma 50-500 til de mere specifikke opgaver.

 

Den er netop købt til fjeldture, fester og feriebrug - hvor et kompakt nok havde kunnet gøre det.

 

Tamron får lidt bedre kritik på photozone ... men jeg er fnt tilfreds.

 

Jeg kan evt. sende dig lidt billeder hvis jeg får en e-mail.

Lenke til kommentar
:thumbup: til det brug er jeg fint tilfreds. jeg har 50 mmf1,8, tamron 28-75 og sigma 50-500 til de mere specifikke opgaver.

 

Den er netop købt til fjeldture, fester og feriebrug - hvor et kompakt nok havde kunnet gøre det.

 

Tamron får lidt bedre kritik på photozone ... men jeg er fnt tilfreds.

 

Jeg kan evt. sende dig lidt billeder hvis jeg får en e-mail.

6550573[/snapback]

 

Gjerne det... [email protected]

Lenke til kommentar
Jeg er litt redd for at jeg hadde irritert meg over å la 17-40 ligge hjemme når jeg studerer bildene fra ferieturen. Med en så god normalzoom kan man fort ende opp med å unngå å bruke et objektiv som er klart dårligere.

6551044[/snapback]

 

 

Synes kanskje ikke at 40 mm strekker til ved slike anledninger men.... ikke over alt en kan komme så langt inn på motivet.

Lenke til kommentar
:thumbup: til det brug er jeg fint tilfreds. jeg har 50 mmf1,8, tamron 28-75 og sigma 50-500 til de mere specifikke opgaver.

 

Den er netop købt til fjeldture, fester og feriebrug - hvor et kompakt nok havde kunnet gøre det.

 

Tamron får lidt bedre kritik på photozone ... men jeg er fnt tilfreds.

 

Jeg kan evt. sende dig lidt billeder hvis jeg får en e-mail.

6550573[/snapback]

 

Gjerne det... [email protected]

6550622[/snapback]

 

Takker for e-mailen, bildene dine er jo fine de. Ikke noen grunn til ikke å kapre et Sigma 18-200 til råbra pris da!

Lenke til kommentar

Egentlig litt interessant synes jeg.. :)

 

Skal på ferie på fredagen og blir borte i 3 1/2 uke. Skal ha med meg en Ixus 40, samt et videokamera, men sliter litt med å bestemme meg om jeg skal gidde å drasse med meg dSLR'en og en haug tunge objektiver eller om jeg skal handle inn en 18-200 som jeg kan selge igjen etterpå. Jeg vil jo tro at en 18-200 i det minste har like god bildekvalitet som en Ixus 40 har, i tillegg får jeg da bedre vidvinkel og tele. I tillegg har jeg en 50mm 1,8 som jeg kan også ta med, siden den ikke veier noe eller tar noe plass.

 

Høres resoneringen "fornuftig" ut?

Lenke til kommentar

I min erfaring produserer Ixus 40/50 ganske traurige bilder sammenlignet med en dslr, uansett objektiv (jeg har en kamerat med en av de nevnte Ixusene - husker ikke hvilken) så om valget står mellom Ixus og 18-200 blir valget lett. Jeg slutter meg til resonnementet ditt. :)

 

For meg er gode bilder så viktig at jeg uten å tenke meg om sleper med meg baggen hvor enn jeg går. Man kan si hva man vil om at det er fotografen som skaper bildet uavhengig av utstyret, men meg bekjent brukte ikke Michelangelo (uten sammenligning forøvrig) beis og malerulle til det Sixtinske kapell.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...