Gå til innhold

Bilde av gresshoppe


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De var nok ikke spesielt spennende i mine øyne..

 

Bildene er uskarpe, bakgrunnen er kjedelig og komposisjonen/eksponering ikke vellykket.

 

Nå er jeg ingen ekspert, men jeg ville gått mye nærmere og tatt bildet fra en mer spennende vinkel f.eks forfra. Her er det for mye betong og for lite gresshoppe.

 

Bildet ville nok også blitt bedre hvis du hadde fotografert insektet i dets rette element f.eks på et gresstrå.

Lenke til kommentar
råe bilder, har ikke så bra linse enda har bare standar linsa til canon 350d  :(

6550976[/snapback]

Det er lurt å bruke tid på å lære seg å utnytte et objektivs egentlige bruksområder og sterke sider, enn å bruke tid på å ta bilder som utstyret ikke kan klare. Veien til å bli en god fotograf er lang og kronglete, men man blir altid best når man forholder seg til hvilke begrensninger man har. Etter hvert som kunnskapene vokser, så kjøper man seg makro og begynner å eksperimentere med insektsbilder.

Lenke til kommentar

Nei, det har den ikke. Tolker det slik at du er ganske fersk. Jeg tror jeg ville jobbet litt mer med mer ordinære/passende motiver, og vise oss dem i steden. Jeg synes det ikke er så lurt å gå direkte over på spesielle genre som makro, fisheye og annen nisjefoto. Du har nok mer pressende behov for å få basiskunnskapene nailet inn, og da er det en god ide å fortsette med bidrag til bildekritikken. Lykke til med neste posting, Spirax.

Lenke til kommentar
råe bilder, har ikke så bra linse enda har bare standar linsa til canon 350d

Bildet mitt er tatt med et Sony DSC-P150 vanlig kompaktkamera innstilt på makro, pluss at jeg har fikset litt på kontrast, skarphet og fargemetning i et bildebehandlingsprogram. Canonlinsa di er som PMnormal sier ingen makrolinse, men fullt kapabel til å ta gode bilder så det holder. Jeg har ellers et Nikon D50 med kitlinse som jeg synes fungerer helt utmerket, så jeg ville også jobbet med andre ting før jeg kjøpte ny optikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...