Gå til innhold

Den Store Modelleringstråden

Fulgu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Skrevet (endret)

Første gang jeg prøver selv, prøvde med The White House (bildet er ikke mitt)

EDIT: Til dere som vil klage på at jeg poster et bilde jeg ikke eier, stikk inn i babethreaden og start med rapporteringa der istedenfor. ;)

Endret av Slettet+6132
Skrevet

Linken fungerer ikke... vet dere om noen andre steder hvor denne tutorialen ligger, eventuet om noen kunne forklare her på forumet? :dontgetit:

Skrevet (endret)

Kort fortalt bruker man Photoshops "lens blur" filter. Da trenger man en maske som angir dybden i bildet. Svart er helt nærme kamera, og hvit er lengst borte fra kamera.

Edit:

Legger ved at bilde som viser hvordan masken er. Denne legges i "layer mask" til layeret som skal påføres "lens blur".

post-6454-1153832282_thumb.jpg

Endret av medi8or
Skrevet

Jeg forstår ikke den tutoritalen - jeg legger på sylinder-gradienten, men alt som skjer er at hele bildet blir dekket med hvitt og svart. Har på quick mask også. Hvordan får man det røde filteret?

Gjest Slettet+6132
Skrevet

Da har du gjort noe alvorlig galt. Hvor vanskelig kan det være? Du åpner PS, du trykker q og påfører gradienten og trykker q og påfører lens blur. Enkelt, ikke sant?

Skrevet

Takk for det, den er altså gjemt under malespannet.

Problemet nå er at det er området som skal være skarpt som blir uskarpt. Også har jeg ikke lens blur heller.

Skrevet
Problemet nå er at det er området som skal være skarpt som blir uskarpt. Også har jeg ikke lens blur heller.

6557625[/snapback]

Prøv å dra opp linjen motsatt vei.

Filter -> Blur -> Lens Blur... ikke?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...