Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Harddisk starter ikke opp ved boot


Anbefalte innlegg

Har en eldre Packard Bell pc, med Me som Os.

Dette har vært en problempc fra første stund, når både hovedkort harddisk og minne har blitt byttet ut på garanti.

 

Problemet har gradvis trappet seg opp. Når pc'en slås på, starter ikke harddisk opp. Dette problemet klarer jeg forøvrig å lure meg rundt ved å la pc'en stå å gå (selvomharddisk ikke starter opp og startbildet for packard bell ikke kommer opp). Når jeg da slår av, etter den har stått og gått en stund, og skrur den på, vil kanskje harddisken starte opp som normalt.

Jeg har både tenkt på at muligens harddisken har gått..igjen :hrm: , men har prøvd harddisken på min egen pc, og ser at harddisken fungerer utmerket. Jeg har også prøvd å sette en annen harddisk på hovedkortet i Packard pc'en. Også dette fungerer utmerket. :hmm:

Jeg har også formatert disken og oppdatert den til Xp Pro, men med lite eller ingen hjelp.

Minne har jeg ikke testet enda, siden jeg er sikker på at det er en feil med koblingen mellom disk - Hk (skulle man tro)

 

Noen ideer..? allt av interesse :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dette var litt av en feil. Har du prøvd å koble Harddisken på en annen spor. Du sier at du prøvde å sette inn en annen harddisk i pc-en din og det fungerte utmerket. Skaff deg en ny harddisk da så er vel problemet løst eller? Jeg lurer på om denne feilen kan ha noe å gjøre med strømforsyningen. Litt vanskelig å hjelpe når man ikke har pc-en foran seg..

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
dette var litt av en feil. Har du prøvd å koble Harddisken på en annen spor. Du sier at du prøvde å sette inn en annen harddisk i pc-en din og det fungerte utmerket. Skaff deg en ny harddisk da så er vel problemet løst eller? Jeg lurer på om denne feilen kan ha noe å gjøre med strømforsyningen. Litt vanskelig å hjelpe når man ikke har pc-en foran seg..

 

Lykke til!

6552357[/snapback]

 

Hei

 

Oppfordringen til ny harddisk har vært ganske fristende en stund. Men jeg også har tenkt over strømforsyningen. Er det noen feilsøkings metoder for å sjekke dette opp at forsyningen gjør jobben sin?

Glemte også å nevne at ikke alle vifter starter hver gang heller. Når hardisken er i gang, er allt som det skal. :roll:

Lenke til kommentar

okey, den raskeste måten å sjekke strømforsyningen er jo å prøve med en annen. Jeg har også før hatt en del problemer med at noen vifter ikke starter opp eller HD. Det som oftes hjeper hos meg er å ta ut bios batteriet,koble vekk strømmen fra hk og sette alt på plass igjen. Av og til så funker det. Tipper vel at du har prøvd alt dette. Jeg er ikke sikker men i biosen så kan du vel få oversikt over strømforbruket, eller ikke?

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å resette Cmos, og tappet pc'en for spenning ved å ta ut batteri + strøm og holde startknappen inne.. Jeg har ikke sjekket powerkontroll i bios enda, så det skal gjøres neste gang jeg får denne pc'en igang ;)

 

Jeg har heller ikke prøvd med en annen strømforsyning, når jeg er usikker på om maskinen vil like det noe særlig når denne pc'en er fabrikkprodusert. Har ingen erfaring med modifisering av en "kjøpe-pc", bare byggepc..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...