Torjus Skrevet 23. juli 2006 Skrevet 23. juli 2006 Jeg har lyst til å plasseren en switch over strømforsyningna inni kabinettet. Kan jeg gjøre dette? Har lest at det ikke er helt bra for switchen å ha den der pga magnet felt eller noe i den duren. Switchen: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=120841 Har en Chieftec 360W PSU
space17 Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 Er nok ikke noe problem med magnetfelt og heller ikke elektronisk støy som nok er det du egentlig tenker på. Switchen sitter inne i en metallboks og er derfor skjermet for dette. Det som det står mer på er varmeutviklingen. Har du god utlufting av kabinettet vil det nok gå helt greit. space
just-_-me Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 du kan prøve og kjenne oppå psu'en om den er kald/lunka/varm osv. mens pc'en står/ nettop avskrudd.
space Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 switchen vil også bli varm og trenger litt luftsirkulasjon for ikke å bli for varm. sansynligvis trekker PSU ut såpass med luft at det går greit. space
Torjus Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Skrevet 27. juli 2006 Tegninger: Switchen: Hvis jeg ikke kan ha swithcen der, finnes det da noe jeg kan legge mellom for å forhindre støy? Sjekk hva Klikka_Bzerk sier her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=6553147
Mr Burns Skrevet 29. juli 2006 Skrevet 29. juli 2006 Så lenge PSU og switch fremdeles er innkapslet i metall skal de ikke kunne påvirke eller forstyrre hverandre. Det største problmet er nok varmeutviklingen. På et lanparty for en stund tilbake dødde switchen (Unex 16 porter) våres, den ble overopphetet på grunn av trafikken. Så sjekk tempen
Torjus Skrevet 29. juli 2006 Forfatter Skrevet 29. juli 2006 Ok. Men da plasserer jeg den over PSU, så får jeg se om jeg ikke plassererer noen ekstra vifter rett over swtchen e.l
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå