jokkakim Skrevet 23. juli 2006 Skrevet 23. juli 2006 (endret) Hallo jeg har nå prøvd å legge til shoutbox script på hjemmesiden min, denne funker så å si sånn som den skal, bortsett fra at antall "shout" som skal lagres ikke blir stemmen overens med det jeg velger f.eks: <?php error_reporting(0); $datfile = "shoutbox.txt"; $MAX_LENGTH = 50; $NUM = 20; $nick=$_GET["nick"]; if (!$nick) { $name = ">>"; } else $nick .= ":"; $cxl=$_GET["cxl"]; $cxl = preg_replace("/</","<",$cxl); $cxl = preg_replace("/>/",">",$cxl); $ip = $_SERVER["REMOTE_ADDR"]; $datetime = date("r"); $comfile = file($datfile); if ($cxl != "") { if (strlen($cxl) < $MAX_LENGTH) { $fd = fopen ($datfile, "w"); $c = stripslashes($cxl); fwrite ($fd, "<p> <div style=\"visibility: hidden;\"> IP: $ip Dato: $datetime</div> <b>$nick</b><br />$cxl</p>\n"); for ($i = 0; $i < $NUM; $i++) { fwrite ($fd, $comfile[$i]); } } fclose($fd); } Header("Location: $HTTP_REFERER"); ?> Her er den satt til 20 ($NUM = 20;) men er bare 7 (mener jeg det var) som blir lagret om gangen noen som vet/ser hva som er feilen her? mvh Jokaim Endret 23. juli 2006 av jokkakim
jokkakim Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Skrevet 23. juli 2006 Ingen som har peiling? :\ mistenker at det er noe i disse linjene: for ($i = 0; $i < $NUM; $i++) { fwrite ($fd, $comfile[$i]);
Axentrix Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 (endret) Skjønner ikke hvordan du får til at dette skal fungere i det hele tatt.. Etter det jeg kan skjønne utifra lesning er at siste melding, og kun den, vil bli lagret.. Grunnet at fopen med W kun gir write+truncate, og ikke append.. Jeg ville enten valgt å legge alle meldinger i forskjellige filer, eller brukt file() til å lage array av filen (som du har gjort), kjørt en for-loop for å hente ut de 19 første meldingene til en string, lagt den første meldingen til denne stringen, og skrevet filen. feks: $fil = file($datfile); for($a=0;$a<=19;$a++) {$innhold = $innhold .= $fil[$a]."\n";} $innhold .= "<p><div style=\"visibility: hidden;\">IP: $ip Dato: $datetime</div><b>$nick</b><br />$cxl</p>\n";} Uansett, nå tror jeg at jeg så feilen din mens jeg skrev dette.. Du må fjerne newlinene i htmlkoden din Endre dette: fwrite ($fd, "<p> <div style=\"visibility: hidden;\"> IP: $ip Dato: $datetime</div> <b>$nick</b><br />$cxl</p>\n"); til fwrite ($fd, "<p><div style=\"visibility: hidden;\">IP: $ip Dato: $datetime</div><b>$nick</b><br />$cxl</p>\n"); EN linje Endret 24. juli 2006 av Axentrix
jokkakim Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Skrevet 24. juli 2006 takk skal du ha =) fikset det du sa med newline å nå funker den utmerket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå