Gå til innhold

Hvilken farge på rommet?


tjalla

Anbefalte innlegg

Har skaffa meg leilighet/hybel, men er ikke helt fornøyd med fargen på tapeten på rommet. De som jeg bor sammen med har fått lov til å male om rommene sine, så da går jeg utifra at jeg får lov til det samme. Hvilken farge tror dere "matcher" parketten på dette rommet? Gidder ikke å bytte tapet, så alt forutsetter at det faktisk går ann å male på den tapeten. Ruglete/stoff-aktig tapet. Ja, skal bytte gardiner. Tips tas imot der også. Nei, skal ikke være hvitt, rosa, eller babyblått.

 

Kanskje litt spes å sutre på detta men får rett og slett dårlige vibber av et sånt bestemorrom.

post-11172-1153615391_thumb.jpg

post-11172-1153615398_thumb.jpg

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvit er jo alltids en slager, får jo rommet til å se større ut også.

 

Men jeg veit ikke jeg ass, hadde kanskje mekka min egen greie.

 

Jeg ordna en vegg på rommet til en kompis, der jeg brukte en del svart maling, med hvite skyggeaktige saker...litt fading stil hvis du kan skjønne...dette er med spraybokser, men da bare grunner du litt først med en farge du syns er chill-....du må jo nesten bare tenke selv hvilken farge du er hypp på, også om det skal være helt streite saker, eller om det skal være litt originale saker :)

Lenke til kommentar
... Hvilken farge tror dere "matcher" parketten på dette rommet?

6539970[/snapback]

Nå klarer ikke jeg se hvilken farve det er på parketten ut fra dine bilder. Det finnes tusenvis av farcer og sjateringer. Anbefaler deg å skaffe noen farvekart og finne en hovefarve som passer rommet og din smak. Derpå ser du på sjateringen innen for dette farveområdet. Husk å ta hensyn til farver på gardiner, møbler etc slik at du slipper å bytte dette. Når du kommer så langt at du skal male bør du benytte plast til å dekke til gulvet så ikke parketten "tar farve" av arbeidet ditt.

 

Og selv om de andre har fått lov til å male sine rom må du også be om lov.

Lenke til kommentar

anbefaler en farge som heter 'eggeskall' i silkematt, den er hvit med litt gult i så den blir litt varmere enn ren hvit, rommet blir lyst og pent og virker større. du burde spørre huseier før du maler selv om de andre har fått lov, viktigste er at det er en nøytral farge og at jobben blir riktig gjort. husk å kjøre på med heftgrunn før du starter malinga!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...