Gå til innhold

K610i eller 6280?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Da var det på tide med en ny mobil igjen, og de to det står mellom er SE K610i og Nokia 6280. Så spørsmålet er, hvilken av dem burde jeg velge? Begge har sine fordeler og ulemper etter hva jeg har fått lest. Jeg har ikke fått testet noen av telefonene enda, så jeg tenkte at kanskje dere hadde noe bra å komme med ;)

 

Det som er viktig utover det helt "vanlige" er:

 

- Stor skjerm

- Lite feil

- Bra og kjapp meny

- Bra kamera

 

Så hvilken burde jeg gå for folkens?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som mange av problemene med 6280 er i forbindelse med at telefonen er bundet til ett spesielt abb. Virker som det i enkelte tilfeller kan kødde til fw. Jeg har selv en 6280 som ikke er bundet, og flere av vennene mine har samme tlf ubundet. Ingen av oss som har hatt problemer, og det er mye det samme som går igjen når jeg leser litt rundt på nettet. I tillegg har telefonen nå vært på markedet en stund, så forhåpentligvis er mye rettet. Selv er jeg storfornøyd med telefonen, og den har en helt nydelig skjerm! Veldig fornøyd med kameraet også. Eneste som er litt dårlig er bilder tatt i mørket. Blitsen er dessverre ikke kraftig nok, men det er vel forsåvidt ett kjent problem på mobiler. Menyene er kjappe og fine, muligens med unntak av enkelte store mapper på minnekortet. Uansett ikke noe å henge seg opp i. Selv har jeg ett minnekort på 1 GB i, og det fungerer som en drøm! SE K610i kjenner jeg dessverre ikke noe til...

Endret av GEman
Lenke til kommentar
ville nåkk kjøpt sony ericcson k610i, fordi det er ganske mange som har feil på sin 6280.eller kan du gå for nokia 6233

6538892[/snapback]

Det er på de tidligere 6280 modellene det var mye feil og slark i skyvemekanismen. De modellene som kom ut seinere, dvs. de som har kommet ut i juni har blitt forbedret. Men det er et ganske så vanskelig valg.

K610i har ikke EDGE som er mye mer utbredt enn 3G. Den støtter heller ikke IR (spiller egentelig ingen stor rolle, siden bluetooth er raskere og bedre). Sånn sett så ville jeg nesten ha gått for 6280. Det er også forskjell på størrelsen. K610i er relativt mindre, men høyere enn 6280.

 

PS. Hvis du skal kjøpe 6280 burde du sjekke i vanlige butikker og ikke i nettbutikker, for det er mye billigere nå for tiden ;)

Endret av Casanova_G
Lenke til kommentar

K610i har verken EDGE eller kamera foran på mobilen, noe som ville vært meget praktisk når du har videotelefoni. Den støtter heller ikke IR (spiller egentelig ingen stor rolle, siden bluetooth er raskere og bedre). Sånn sett så ville jeg nesten ha gått for 6280. Det er også forskjell på størrelsen. K610i er relativt mindre, men høyere enn 6280.

6539213[/snapback]

 

K610i har faktisk 2 kameraer, en 2 Megapixel bak, og en til videotelefoni foran...

 

Avgjørende for meg ville være spørsmålene her: "skal det være skyvetelefon eller ikke; trenger du EDGE; skal den være / veie minst mulig eller ikke; liker du menyene på Nokia eller SE bedre ?"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...