Gå til innhold

Shuttle SN27P2 komponenter


Anbefalte innlegg

Nå som den nye barebonen til Shuttle med AM2 sokkel har kommet ut for salg, satt jeg opp et oppsett som jeg vurderer på det sterkeste å kjøpe.

Men burde jeg forandre på noe?

Vente? Lenge til skjermkortet blir litt satt ned i pris?

Er klar over priskuttet til AMD X2....

 

Her er oppsett:

 

Shuttle SN27P2, nForce 570 Ultra, AM2 - 4.040,-

AMD Athlon64 X2 4600+, AM2, BOXED - 4.416,-

XFX GeForce 7900GTX NV+, 512MB, PCI-E - 3.987,-

Maxtor DM10 250GB, 7200RPM, 16MB, ATA133 - 632,-

Kingston HyperX PC6000 DDR2 2056MB - 2.030,-

 

 

 

Takker for alle svar!

 

MVH

Daniel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer nye kort når DX10 lanseres, ville absolutt ikke kjøpt GTX.

 

Det billigste 7900GT eller 7600GT hadde vært bedre pengebruk, de koster ca halvparten av det du satt opp der og yter bare bittelitt dårligere og omtrent helt likt i vanlige oppløsninger. Spar de 2000 og jobb opp litt til før høsten og invester i et skikkelig kort da.

 

Maxtor er kjent som en av de mindre gode harddiskprodusentene, de fungerer sikkert bra, men ville heller valgt en Samsung/Hitachi eller evnt en WD.

 

Prisforskjellen mellom en X2 4600+ og en X2 5000+ blir vel veldig liten etter priskuttet, så er vel like greit å gå for den.

 

Minnet ser bra ut. :)

Lenke til kommentar
Kommer nye kort når DX10 lanseres, ville absolutt ikke kjøpt GTX.

 

Det billigste 7900GT eller 7600GT hadde vært bedre pengebruk, de koster ca halvparten av det du satt opp der og yter bare bittelitt dårligere og omtrent helt likt i vanlige oppløsninger. Spar de 2000 og jobb opp litt til før høsten og invester i et skikkelig kort da.

 

Maxtor er kjent som en av de mindre gode harddiskprodusentene, de fungerer sikkert bra, men ville heller valgt en Samsung/Hitachi eller evnt en WD.

 

Prisforskjellen mellom en X2 4600+ og en X2 5000+ blir vel veldig liten etter priskuttet, så er vel like greit å gå for den.

 

Minnet ser bra ut. :)

6537641[/snapback]

 

 

Nå har jeg lite peiling på slike ting, men hva er DX10? :blush:

Kanskje når DX10 lanseres, så går sikkert GTX endel ned i pris?

 

Jeg spiller forresten meget mye.

Lenke til kommentar
Hvilken oppløsning bruker du? Hvilke spill?

6537668[/snapback]

 

 

Spiller endel Counter-Strike, og skal begynne nå og spille andre typer spill... Bilspill, actionspill osv.

 

Nå er det lenge siden jeg har spilt andre spill enn CS, så oppløsningen vet jeg ikke :p

Lenke til kommentar
Hva klarer skjermen din? Hvilken skjerm er det?

 

Hvis det er en vanlig 19' skjerm eller noe er det ikke noe vits å kjøpe GTX, bare hvis du spiller Oblivion på max grafikk og max HDR/AA/AF.

6537725[/snapback]

 

 

Jeg vurderer å kjøpe DENNE, men finner den ingen plass til salgs :hmm: Kan noen kanskje hjelpe meg med det også?

:D

Endret av juelz
Lenke til kommentar

Jeg går for AMD uansett :)

Det jeg alltid har brukt, så vil helst ikke skifte... :)

 

Men har hørt det er noe problemer med skjermkortet... At det sluker strøm og støyproblemer...

Støy kan jeg takle fint, siden enten gamer jeg med headset med høyt volum, eller så hører jeg på musikk via anlegg..

Endret av juelz
Lenke til kommentar
Hva klarer skjermen din? Hvilken skjerm er det?

 

Hvis det er en vanlig 19' skjerm eller noe er det ikke noe vits å kjøpe GTX, bare hvis du spiller Oblivion på max grafikk og max HDR/AA/AF.

6537725[/snapback]

 

 

Jeg vurderer å kjøpe DENNE, men finner den ingen plass til salgs :hmm: Kan noen kanskje hjelpe meg med det også?

:D

6537757[/snapback]

 

Hei! Er det noen spesiell grunn til at du "kun" velger en 17" CRT-skjerm? Jeg sitter selv på en 21" CRT som har et helt nydelig bilde. Jeg vil anbefale deg å investere litt mer i en større og bedre skjerm. Har du plass synes jeg det er lurt å kjøpe CRT slik som du allerede har foreslått, men selvfølgelig finnes det gode LCDer også etterhvert.

 

For eksempel:

 

Begynner å bli veldig dårlig utvalg, så her er samme 21" hos tre ulike nettbutikker:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=318162

http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:914701;c:100309

http://www.mamoz.no/produkt/KS21CNIBH%2FED...SyncMaster.html

 

19"

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=28955

 

Lykke til!

 

Wollis :)

 

Edit: Litt tillegg.

Endret av Wollis
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-gjmTLx

 

Maxtor er kjent som en av de mindre gode harddiskprodusentene, de fungerer sikkert bra, men ville heller valgt en Samsung/Hitachi eller evnt en WD.

 

6537641[/snapback]

 

Kanksje off topic, men here goes:

 

Må bare kommentere denne delen av @daniel89j sitt innlegg...

 

Hvor i all verden får du det fra??

 

Har siden 1998 jobbet en god med serverløsninger, hvor stabilitet og troverdighet fra produsenter spiller en stor rolle. Kan med hånda på hjertet si at Maxtor er en av hdd leverandører som ofte dukker opp som et av alternativene før systemimplementering. I de tilfellene hvor jeg personlig har hatt en del å si, har jeg nesten utelukkende valgt Maxtor som diskleverandør, grunnet sitt gode rykte for raske og stabile disker.

 

Vil gjerne se den upartiske undersøkelsen/testen hvor @daniel89j finner denne informasjonen!!

Lenke til kommentar
Vil gjerne se den upartiske undersøkelsen/testen hvor @daniel89j finner denne informasjonen!!

 

Jeg vil vel kalle HW.no passende for infoen du søker, de har faktisk to nye tester av 250GB disker. :)

 

http://www.hardware.no/tester/harddisk/har...r_2006/27464/12

 

"Ved sist stortest var vi ikke veldig imponert over Maxtors DiamondMax. Slik er det nok ikke nå heller."

 

"For rask overføring av mye data ville vi sett nøyere på Western Digital Caviar SE16 eller Samsung SpinPoint T133S. Begge disse harddiskene utmerker seg, sammen med Barracuda 7200.10, som harddisker med gode skrive- og leseegenskaper."

 

http://www.hardware.no/tester/harddisk/sto...disker/22139/12

 

"Harddisken fra Maxtor gjorde ikke så mye av seg. Den hadde noen skikkelige jumboplasseringer i begynnelsen av testen, og resultatene fra PCmark05 reddet ikke harddisken. Når den i tillegg hadde tendenser til litt hvining under bruk er vel ikke dette en harddisk vi vil anbefale. Det er for mange andre gode harddisker å velge mellom."

 

"Hvis man er ute etter en harddisk som skal brukes til alt mulig vil vi anbefale Hitachi Deskstar T7K250. I tillegg vil vi anbefale at man vurderer Western Digital Caviar SE16 dersom god ytelse er i fokus, og Samsung SpinPoint P120S hvis det er støysvak operasjon som er aller viktigst."

 

Som du ser trenger du ikke engang forlate hw.no for å finne ut at Maxtor ikke er å foretrekke.

 

Samsung, Hitachi og WD er diskene som stadig går igjen som de beste i tester. Har selv erfaring med WD og Samsung, fantastiske disker, ser ingen grunn til å velge Maxtor.

Endret av @daniel89j
Lenke til kommentar

Det er ikke 17" den skjermen, det er 19".

 

 

Og X1900XT koster bare 3-400 mere enn de generelle 7900 modellene...

Støy har jeg ikke så mye problem med, men tror dere strømforsyningen takler X1900XT?

Endret av juelz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...