Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Felg/dekk til Corolla 02

tiiim

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har ikke peiling på noe ang felg og dekk, men er ute etter 17-18" felger med dekk til min bil... Har ikke peiling på størrelser bredder etc... Så er det noen som vet hva jeg trenger?!

Hadde også vært fint om noen hadde linket til noen felger som hadde passet...

Er også interessert i tilbud... :D

Håper noen kan hjelpe !!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Orginal er 195/60 R 15 , hvertfall ifølge toyotas hjemmeside :D

...og 4-bolter om det har noe å si.. ser at de fleste felger har 5....

Skrevet

Du kan nok få så og si hvilke som helst felg til bilen din. Mange felger leveres både som 4 og 5 bolt. Det du må passe på er at du holder deg innen for de 5%. Dvs, enkelt for klart, at misvisninga på speedometeret ikke må være mer en 5%. Så hvis det er plass på bilen din så kan du sette på f.eks 215/45-17. Men dette så blir det en misvisning på 1.7%. Ergo så er det lov. Men hvis du drar innom en dekkforhandler og sier hva slags type bil du har og dim på de nye felga og dekka du kunne ha tenkt deg så vil dem fort kunne si om det vil passe og om det er lovlig :) Er så mange felger man kan velge i så det beste er at du finner noen du selv synes er fine :)

Legger ved en link der du kan legge inn orginal dimmen du har for så og sette på den dimmen du ønsker. Da ser du hvor breie dekk og hvor mange tommer du kan gå opp.

http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

Håper det var litt til hjelp :)

Skrevet

Wohow.. det var veldig behjelplig... Er nemmelig på jakt etter noen tøffe-tøffe kromfelger... :D

Har du noen tips til billige felger?! helst 17" eller 18" om det passer da ...

Tar også gladelig imot tips fra andre også

Pakketilbuder med 4 stk felger og dekk hadde vært perfekt :dribble:

Skrevet (endret)

Svarer litt en gang til jeg. Skal gi meg nå. Hehe :p

Men hvis du går inn på Sharif så kan du sjekke hvilke felger som passer på bilen din. Klikk på en av felgene på den linken også klikker du der det står "Passer felgene på bilen? Sjekk her". Last ned den fila åsså går du ned på side 138. Der står det hvilke felger som passer på bilen din. Sharif bruker å ha ganske bra pakketilbud. Eller så kan du også sjekke Interdekk

Sånn, da skal jeg gi meg med å svar her. Skal slippe til andre nå. Hehe. :)

Endret av Orihime

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...