Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann :)

 

Har ett lite spørsmål her, kunne treng tlitt hjelp :(

 

Har en kammerat som bor i USA, han skal selge PC'n sin. Han lurte på om jeg ville kjøpe den for en billig penge. (Gi bort pris)

Men hverken han eller jeg viste om den kan brukes i Norge??

Er det ikke forskjell på strømsystemet eller signalsystemet eller ett eller annet da?? Veit at dette gjelder for spille konsoller osv, men gjelder det for data også?

 

Bottom line: Kan en PC fra USA bruker i Norge?

 

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv "amerikansk" RAM, prosessor og skjermkort i maskinen min. Ingenting har tatt fyr enda. Husk at prisen for maskinen ikke kan overstige 1000 kroner om han sender den som gave. det kan muligens også oppstå problemer om tollvesenet finner det for godt å konkludere med at maskinen er verdt mer enn 1000kr.

 

Men om du reiser bort personlig og henter den, eller han tar den med seg bort hit har dere 6000kr som grense.

Lenke til kommentar

Hei :!:

 

Takk for alle svare. Fikk svar på alt jeg lurte på + litt til :)

 

Skrev ett annet innlegg under "skjermer", men har ikke fått noe respons på det.

Tenkte kanskje jeg kunne lure inn spørsmålet her, hehe. For her var det veldig bra respons. Kanskje noen her inne veit oe om det :ermm:

Spørsmålet var som følger:

 

"""Har sett gjennom hele "skjermer" forumet her, men kan ikke finne noen komplette svar på dette.

 

Lurte på å kjøpe meg en 32" LCD TV. Kanskje på elkjøpt i prisklasse 8000-10000kr. Skal hovedsaklig bruke den til å spille Counter-Strike, Call og duty 2 osv Online. Men leste her at oppløsningen kanskje blir for dårlig? Vil det bli uklart bilde.?? Skal vel sitte ca 2,5 meter ifra skjermen.

 

Vil dette bli ett problem?? Og isåfall, hvorfor er det det?? Det blir jo nydelige bilder på tv når man spiller Call of Duty 2 til XBOX 360 på en 32" LCD skjerm?

 

Kunne trengt litt hjelp her altså

 

Takker for alle innspill.

Ha en fin dag alle sammen""""

Lenke til kommentar

Hmm... hva om jeg bestiller deler fra USA, får en slektning derifra til å pakke om det i flere vanlige pakker (gaver) og sende det hit?. Men så er spørsmålet: mange enkeltdeler har jo en verdi på langt over 1000 kr, f.eks grafikkort; må jeg seriøst betale toll på det likevel om jeg "får det som en gave"?

*Bare nysgjerrig*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...