Gå til innhold

Conroe-basert spill-pc, <20K, lite OC


Anbefalte innlegg

Etter å ha skjønt at det er Conroe som gjelder, har jeg satt opp følgende forslag:

 

PSU Mist 500W

Kabinett PC65BUSB

Skjermkort Gainward GeForce 7950 GX2

CPU Intel Core 2 Duo E6700

MB Asus P5N32-SLI SE Deluxe nForce4

Tastatur Logitech Media Keyboard

Skjerm Samsung SyncMaster 940BF 19"

RAM GeIL DDR2 PC5300 2048 MB (2x1024) 667MHz

HDD Western Digital Caviar SE16 S-ATA/300 7200 16MB

DVD BenQ DW1655

Lydkort Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic

 

-Budsjett på 20K

-Lite fokus på overklokking

-Har mus, høytt., etc fra før

-Litt usikker på RAM'en- om noen har noen erfaringer med denne så vær så snill og rop ut

 

PFT

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg veit krever vel 7950GX2 at du har SLI skrudd på i BIOS for at begge kjernene skal kjøre. Mulig du kan få den muligheten på hk som ikke har to PCI-E spor også, men det hadde kanskje vært greit å sjekke opp først før du kommer med såpass bastante anbefallinger The Ghost.

Lenke til kommentar
det hadde kanskje vært greit å sjekke opp først før du kommer med såpass bastante anbefallinger The Ghost.

For det første så vet jeg ikke hva du mener med bastante og jeg tenkte at det finnes bedre hovedkort der ute hvis han ikke skulle ha flere skjermkort ...

6533387[/snapback]

 

 

Kan se den, skreiv litt fort, formulerte meg kanskje ikke helt etter hva jeg faktisk tenkte. :blush:

Lenke til kommentar

Jeg må bare kommentere på "lite OC" delen av dette.

 

Det er nesten helligbrøde å _ikke_ overklokke en conroe ettersom det har vist seg å være en de mest overklokkingsvennlige CPU'ene siden coppermine celeronene.

 

Med extrem-kjøling og litt tweaks så er det folk som oppnår bortimot +80% frekvensøkning. Nå sier jeg ikke at du skal gå så langt, men du kan enkelt nå +30 bedre ytelse selv med en rimelig tam luftkjøling, og ingen modifikasjoner av hardware eller software (utover å stille inn i BIOS altså). Å nå 3,5Ghz på en 6700 conroe annses omtrent som "rutine" , selv på luft.

 

De ekstra +30% vil definitivt hjelpe det langt på vei til å utnytte den massive skjermkortløsningen skal kjøpe også. Spesielt om du ikke har mer enn 1600x900 skjerm eller mindre.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Lasan: Mener du å si at man må ha SLI-kort også for å kjøre kun ett 7950GX2? Eller for å si det på en annen måte: Kan man ikke kjøre to av dette kortet i SLI?

 

SirEatsalot: Mener at PC5400 ikke er kompatibelt med HK...

 

Stigma: Takk, du har herved overtalt meg til å ville tweake litt i det minste. Vet at det HK jeg har valgt ikke er helt rått der, men i en test jeg leste på anandstech; "Feeding the monster - Conroe", så gjorde kortet så og si rent bord i fps-testene på div spill. Kortet er vel ikke heeelt umulig å få gjort noe med, skal man tro tester blant annet på hardware.no ( ? )

 

Takk for svar så langt!

Lenke til kommentar
Lasan: Mener du å si at man må ha SLI-kort også for å kjøre kun ett 7950GX2? Eller for å si det på en annen måte: Kan man ikke kjøre to av dette kortet i SLI?

 

SirEatsalot: Mener at PC5400 ikke er kompatibelt med HK...

 

Stigma: Takk, du har herved overtalt meg til å ville tweake litt i det minste. Vet at det HK jeg har valgt ikke er helt rått der, men i en test jeg leste på anandstech; "Feeding the monster - Conroe", så gjorde kortet så og si rent bord i fps-testene på div spill. Kortet er vel ikke heeelt umulig å få gjort noe med, skal man tro tester blant annet på hardware.no ( ? )

 

Takk for svar så langt!

6533915[/snapback]

 

Bare husk å kjøpe deg ram som er et hakk over det du egentlig trenger, så har du litt "plass" til å skru opp FBS. Prisforskjellen vil være nesten umerkbar uansett. Selve overklokkingen etter det på helt grunnleggende nivå er jo barnemat om du gidder å lese en "overclocking for dummies" type guide =)

 

Lykke til! =)

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...