Gå til innhold

Portal-kanon til GMod


Anbefalte innlegg

Jeg vil anta at de fleste av dere har sett Portal-traileren. De av dere som har GMod kan kose dere med denne lille godbiten mens dere venter: http://forums.facepunchstudios.com/showthread.php?t=168366 :D Du kan sende ting gjennom, sette opp looper og (tror jeg) skyte gjennom. Har ikke fått testet det siste punktet ennå, men resten fungerer prima!

 

NB: Du må ha Garry's Mod 9.04 for at dette skal virke.

 

Oppdatering: Nei, du kan ikke skyte gjennom, men du kan sende ting gjennom med Gravity Gun og drepe som vanlig med den.

Endret av Arang
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette var moro!

 

Last banen: d1_trainstation_02

 

Gå nær en av de combine-kontrollene (med kamera ovenfor) og plasser en inngangsportal rett ved energifeltet. Plasser en utgangsportal et stykke unna.

 

Etter hvert vil det komme fler og fler innbyggere gående mot kontrollen, og scriptet deres vil bli ødelagt og de vil bevege seg mellom hver av disse portalene. Fikk tre stykker til å gå i en uendelig loop, og av en eller annen grunn begynte de å løpe i blant også! :D

Lenke til kommentar
Hmm, klarte bare å lage en inngangsportal og ikke en utgangsportal... hmm

6537274[/snapback]

 

Vær sikker på at når du skal spawne våpenet, spawn "Portal" og ikke "Portal- Hole". Sistnevnte kan bare lage inngangsportal, så vidt jeg vet, og jeg skjønner ikke hva dette våpenet er godt for.

 

Hvis du prøver med førstnevnte bruker man venstre musklikk (primary fire) for å lage inngangsportal, og høyre musklikk (secondary fire) for å lage utgangsportal.

 

Noe annet tøft som jeg prøvde i kveld var å lage en rad med zombier nær en vegg, plassere en utgangsportal mot veggen og en inngangsportal i en annen vegg et stykke unna, og skyte et sagblad gjennom inngangen. En haug med zombielik ventet meg da jeg returnerte. :p

Lenke til kommentar

Skal vi se om jeg får forklart ... :hmm: :

 

I gmod9-mappa ligger det mapper som heter det samme som de i arkivet. Du drar innholdet i mappene i arkivet over i mappene med samme navn i gmod9-mappa. Er det mapper inne i mappene i gmod9-mappa, legger du innholdet i mappene i arkivet over i tilsvarende mapper i gmod9-mappa.

 

Fortsatt uklart?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...