Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Åpne / bytte tastatur - aopen 1557 -


Anbefalte innlegg

Sitter her og prøver å åpne en aopen 1557 bærbar pc (kjøpt hos netshop). Har aldri gjort dette før og er derfor veldig forsiktig i hva jeg foretar meg. Har skrudd ut alt av skruer og fått løsnet bunnen til en viss grad, men så var det stopp.

 

Spørsmålet er da hvordan jeg angriper dette videre? Skal ha ut harddisken.

 

Virker som det "henger igjen" der tilkoblingen til batteriet er.

 

Hvordan fjerner jeg tastaturet? Ser ut som det er en skru under tastaturet som holder igjen selve lokket.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal kunne bytte harddisk? Er jo en egen luke under maskinen for det like ved batteriet(midten forran). Trenger kun å skrue ut en enkelt skure for å få ut harddisken.

 

EDIT: Og for å få løst tastaturet angriper du maskinen ovenfra. Tipp skjermen helt bak, ta løs den plastlisten under skjermen, den med powerknappen osv på. Må ta i litt for å få denne av, det beste er å begynne helt fra høyre og løfte opp på den delen som går over hengselen til skjermen.

 

EDIT2: Videor som viser hvordan du tar fra hverandre maskinen: http://www.ingrammicro-service.de/barebone/zusatzinfos/

Endret av Glassius
Lenke til kommentar

Takker.

 

Vet jo selvfølgelig av den harddisk-luken, men jeg turde ikke å begynne å slite i harddisken når jeg ikke var sikker på om den var skrudd fast. Det var jo ingen sak å få den ut når jeg fikk sett at den ikke var skrudd fast.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...