Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilforsikring !! Trenger hjelp!


Rob3rt

Anbefalte innlegg

Skal forsikre min Mazda 323 lx 93 mod som er gått 93500km. (høyt bremsebaklys)

 

Jeg er 18 år og har aldri hatt forsikring før.

 

På alle online pristester som jeg har besøkt har prisen kommet på 14000+, noe som jeg anser som ufattleig høyt!!

 

Noen som vet hvilket selskap som er billigst?

 

Vet om noen bil-forsikringstester??

 

Trenger veldig bra hjelp, da jeg trenger å tegne ny forsikring innen 3 dager... :sad::(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurte på det samme jeg også..

Bor selv i Bergen og sjekket litt priser..

 

Jeg trengte bare ansvarsforsikring, siden det er den eneste forsikringen som er påbudt..

Bilen er gammel, så kasko trengs ikke for min del..

 

Det jeg fikk vite er at forsikringen blir billigere om du setter den i foreldrenes navn, men setter du den på ditt eget navn, vil du opparbeide deg bonus (hvis du kjører skadefritt) og forsikringene dine vil bli billigere etter hvert...

 

 

Ble anbefalt å sette forsikringen i eget navn!

 

Ang. selskaper ville jeg bare tatt en liten telefon runde.. Nett-beregniner kan ha noen svære avvik fra den egentlige prisen...

 

Mvh.

Fjøslukt

Lenke til kommentar
Quote:


Fjøslukt skrev (2002-10-17 23:38):


Jeg trengte bare ansvarsforsikring, siden det er den eneste forsikringen som er påbudt..

Bilen er gammel, så kasko trengs ikke for min del..



Det spørst om du syns det er verd pengene å ha full kasko, Det var eg glad for at eg hadde da eg dunket bilen min da eg var 20år. Har du råd til å fikse bilen om du skulle være uheldig å krasje da trenger du ikke kasko.
Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-18 00:10, skrev PIIIpower:

ring enter-forsikring, evnt aktiv, skal være bra priser der. IF og Gjenstridige er ikke noe for ungdom!



 

Vel, jeg synes nå gjensidige er ganske bra de. Er selv 23, har 40% bonus og fikk pris på forsikring av min nye Laguna (2003-mod), full kasko, 20000km årlig kjørelengde, og kom på rett under 4000kr året. Synes det er ganske bra det. Og da er det iberegnet ett ungdomstillegg på 3-400kr ekstra i året, som jeg får igjen hvis jeg kjører skadefritt til jeg er 25.

Lenke til kommentar

Tror jeg går for å forsikre den i min far sitt navn. Sparer 10 000 kroner året på det.

 

Men jeg har akkurat betalt 4000 kroner for å registrere den i mitt navn...

 

Men, er det ikke slik at de 2 første månedene etter du har omregistrert den kan du omregistrere på nytt uten å betale??

 

Bor i Bergen jeg og.

 

Tror ikke de bonuspoengene jeg kunne ha tjent opp til jeg blir 23 kompenserer for de 10 000 i året disse 5 årene, 50 000 kroner :sad::(

 

Forsikring er dyrt folkens, sattan

Lenke til kommentar

det går nok greit å ha bilen i ditt navn, og forsikringen i din fars navn. Slik hadde jeg det de første årene jeg hadde bil. I dag står bilen i mitt navn og forsikringen i min samboers navn, fordi hun arvet endel bonus.

Om dette går greit hos alle forsikrings selskap skal jeg ikke si sikkert, men skulle tro det.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-18 00:29, skrev lur?:

Vel, jeg synes nå gjensidige er ganske bra de. Er selv 23, har 40% bonus og fikk pris på forsikring av min nye Laguna (2003-mod), full kasko, 20000km årlig kjørelengde, og kom på rett under 4000kr året. Synes det er ganske bra det. Og da er det iberegnet ett ungdomstillegg på 3-400kr ekstra i året, som jeg får igjen hvis jeg kjører skadefritt til jeg er 25.


 

hmmm... bor i veeelllddig utkant strøk du eller?? My case:

VW Passat 00/01 1.6 stv

25.000km

Full kasko

60% bonus

Regga på dama som var 28 når vi kjøpte bilen

bor på landet!!

Pris hos Gjenstridige 9800.- . Hos Enter-forsikring 6100.-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...