Gå til innhold

Innvendinger mot kjøp av Fuji F11?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har lenge hatt lyst på et nytt digitalkamera, og har mer eller mindre bestemt meg for et Fujifilm F11 kamera. Før hadde jeg et billig Fujifilm A-serie kamera til 1200 eller noe, men kvaliteten på dette var for dårlig for min smak. Jeg er hobbyfotograf, og kameraet skal bare brukes til lek og moro stort sett. Jeg ønsker å bli en bedre fotograf og ta gode bilder, så derfor kjøper jeg et såpass "dyrt" kamera (sammenlignet med de vanlige nybegynner-kameraene til ~1300).

 

Det jeg lurer på er om det er noen her som har noen innvendinger mot et slikt kjøp? Kameraet koster 2449 på komplett.no, og jeg kjøper nok herfra. Finnes det kamera som er like gode til halve prisen? Finnes dette kameraet mye billigere et annet sted? (har sjekket prisguiden, er blant de billigste der) Er dette kameraet veldig mye dårligere enn testene jeg har lest vil ha det til?

 

Kort sagt, er det noen grunn til at jeg IKKE skal kjøpe dette her? Tenkte at jeg like gjerne kunne spørre folk som har litt peiling før jeg gjør et kjøp til 2500. Er vel ikke mye vits å spørre de på komplett, da de sannsynligvis ikke har peiling, eller er objektive :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ingen grunn til at du ikke skal kjøpe dette kameraet. Det eneste må være at det er orientert rundt kvalitetsfoto som tåler en del etterbehandling. Det betyr at bildene ikke er skarpet så mye rett ut fra kamera, og da mener jeg kunstig skarping. Fuji mener nok at slik gjør fotografen best selv i sin redigeringssuite, og det har de rett i.

Lenke til kommentar

Jeg har F10. Bare så det er sagt, så hater jeg postinger av typen "jeg har dette kameraet, dette er best - kjøp det".

 

Men akkurat for F10/F11 skal jeg gjøre et unntak. Dette er kameraet har jeg vært vanvittig fornøyd med. Glimrende bilder rett og slett. Kameraet har virkelig vekket fotointeressen hos meg. Spesielt innebildene i dårlig belysning blir veldig, veldig bra til kompaktkamera å være. I tillegg er kameraet raskt, og har veldig god batterikapasitet. Nå skal jeg kjøpe meg nytt SLR, men F10 kommer jeg til å beholde, med mindre jeg kjøper det nye F30.

Lenke til kommentar

Jeg er meget godt fornøyd med mitt. Men ser likevel at Fujifilm har gjort noe med den ene saken jeg ikke er 100% fornøyd med når de lanserte F30, nemlig gitt muliget til å påvirke hvilken maks ISO innstilling kameraet velger med AutoISO. Dette går fint å jobbe rundt med manuell ISO innstilling, men her er det ikke bare jeg som er fotograf (kone og to barn...).

 

Nå er jo F30 en del dyrere, så jeg har ingen problemer med å anbefale F11.

 

EDIT: Omformulerte en noe uklar setning.

Endret av mwm
Lenke til kommentar

***GLEDE***

 

Har nettopp bestilt meg et Fuji F11 med en 512 xD minnebrikke, kan nesten ikke vente til det kommer i posten!

 

Noen som har noen tips eller hint ved bruk av dette kameraet? Lure småting jeg bør vite om?

 

Tar også generelle tips om hvordan bli en god fotograf, er temmelig nybegynner på dette her :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...