Gå til innhold

Selge pc med windows og office. Hvordan cleane?


Anbefalte innlegg

Hei, tenker og selge pcen min. Bestemt at jeg kun skal selge med den win installasjonen som allerede er, og office selfølgelig. Hvordan kan jeg eventult fjerne alt det andre, og slette alle spor etter meg, som er kommet igjennom årene? Man vet jo aldri hva som kan dukke opp i rustne register og annet vas.

Så et sikkelig godt cleaning tips, er det jeg trenger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Formater disken og installer Windows og Office på nytt. Eller enda bedre: Formater disken og la kjøperen installere alt selv fra CDene som du (sikkert?) legger ved. Det ville jeg ønsket.

 

Det høres ut som om du har hatt samme installasjonen i flere år. Da er det sikkert mye som må ryddes i. Det raskeste og beste er å starte på nytt.

Lenke til kommentar
Jau, det kunne jeg selfølgelig gjort, men så har det seg så at den business versjonen jeg har av Xp har en serial som kun kan brukes 5 gang. Orker ikke å kaste den bort enda engang.

6516313[/snapback]

 

 

Ahh.. ikke tenk på det..

Vist det kommer til at du har brukt den 5 ganger ringer du bare et gratis telefonnummer som kommer på skjermen og taster inn en ID som også står på skjermen..

Da får du tilslutt fornyet keyen din så d kan bruke den nye fem ganger :wee:

Lenke til kommentar
Jau, det kunne jeg selfølgelig gjort, men så har det seg så at den business versjonen jeg har av Xp har en serial som kun kan brukes 5 gang. Orker ikke å kaste den bort enda engang.

6516313[/snapback]

 

Eh... Du forsøker å selge med en lisens du også har tenkt til å bruke selv?

Lenke til kommentar

Som sagt, lisensen hører til en gammel Action Pack for Small Business affiliates. Og der er en Xp Pro lisens som det står svart på hvitt at den kun kan brukes 5 gang. Og formatering vil jeg ikke gjøre, bare cleane det meste. Kjøperen for eventuelt bestemme hva han/hun vil ha med av spill, nytteprogram og annet tøys.

Lenke til kommentar
... gammel Action Pack for Small Business affiliates. Og der er en Xp Pro lisens som det står svart på hvitt at den kun kan brukes 5 gang.

6518704[/snapback]

Vel dette var evl 5-bruker liesens. Det vil si at lisensinnehaver kan benytte instalalsjon på 5 maskiner. det betyr ikke at du kan selge en lisens og beholde 4 selv. De henger på en måte sammen.

Lenke til kommentar

En sak er hva som er lov, en annen sak er hva som er mulig. Det er mulig å generere en ny, unik og fungerende key for XP, slik at du slipper å bruke en av de fem. Riktignok har MS gjort det vanskeligere enn før, men det er fortsatt fullt mulig. En annen sak er at jeg aldri ville kjøpt en brukt PC uten å få med den originale XP-CDen. Jeg ville i hvert fall ikke betalt ekstra for det som var installert uten å få med CDene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...