Gå til innhold

Mulig bug i Detonator 40.72?


EviLEddiE

Anbefalte innlegg

Oppdaget dette ved en tilfeldighet, da jeg skulle teste ut Anti-Aliasing på Battlefield 1942 (kjører med 1024x768) - altså skrudde jeg på "Force AA in all D3D Applications" i RivaTuner. Selve menyen er som kjent 800x600 60Hz uansett oppløsning valgt i innstillingene. Men når jeg skal starte selve spillet, bomber systemet ut med en blåskjerm, PAGEFILE_IN_NONPAGED_AREA eller noe sånt (det varierer hva slags melding som kommer).

 

Var da nysgjerrig på om dette også gjalt i OpenGL, så jeg fyrte opp Neverwinter Nights. Denne gangen holdt det bare med å prøve å endre innstillingene for AA i spillet (OpenGL kjører også med tvungen AA), og da kom blåskjermen igjen, da med at nvoglnt.dll hadde gjort noe feil. OK, jeg prøver å endre en innstilling som allerede er endret fra OSets side, men likevel - dette skal ikke skje.

 

Kjørte med nyeste versjon på både BF1942 (1.1) og Neverwinter Nights (1.26) under Windows XP Professional SP1.

 

Jeg får se i fremtidige versjoner om dette er fikset...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville ikke akkurat kalle det en "hack", da muligheten til å tvinge FSAA på i både D3D og OGL også finnes i Display Properties/Advanced.

 

Uansett, nå er det kun OpenGL jeg har stilt inn til å kjøre med tvunget FSAA. Det med Neverwinter Nights ble faktisk fikset i 1.26 patchen som kom nå nylig...

 

Kjører heller med høyere oppløsning i BF1942 og andre D3D-spill + 8x aniso (også på OpenGL).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...