Gå til innhold

Et par D600 spørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter nå med D600 i hånda, men har et par spørsmål.

Har lest gjennom håndboka, men er på jobb, så har vært litt distrahert på noen av sidene.

1. La merke til at MMS-meldinger lagrer seg automatisk i sendte meldinger, men ikke SMS. Er det noen måte å få SMS til å lagre seg?

2. Jeg fikk en D600 uten EDGE, men fant koden som gjør at jeg kan aktivere EDGE. ( *#4777*8665# ). I denne menyen har jeg jo flere valg. Jeg går på EGRPS, men her har jeg valget mellom 4 forskjellige ting. Hvilken er den rette? Vil nødig trykke noe galt :)

3. Er det noen mulighet for å linke bilder til kontakter slik at bildet vil vise når kontakten ringer?

Det var det jeg kom på nå, men har enda en god del timer igjen på jobb, så oppdateres nok :)

På forhånd tusen takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3. Ønsket kontakt -> Valg -> Se -> Trykk på blått ikon av en person = Grafikk-ID. Her kan du velge å legge til bilde/video til kontakten.

"Lage ny" sender deg til kameramodus for å ta bildet du vil bruke.

"Ta foto" sender deg, merkelig nok, til "Mine foto"

Eventuelt kan du åpne "Mine foto" ->valg ->bruk som->Ringer-ID

Skrevet (endret)

Gjør jeg sistnevnte, valg - bruk som - ringer-id, popper det bare opp en beskjed som sier "Tom" med et grafisk utropstegn ved seg.

Etter mye trykkeri og dill fikk jeg det til med metode nummer 2. Ganske kjipt at du må legge kontaktene inn på telefonen da.

Ingen måte å ordne dette på og enda beholde kontaktene på SIM-kortet?

Endret av duxo
Skrevet
1. La merke til at MMS-meldinger lagrer seg automatisk i sendte meldinger, men ikke SMS. Er det noen måte å få SMS til å lagre seg?

Når du velger send på meldingen, mener jeg man kan velge: Send og lagre eller noe slikt. Da blir sendte SMS lagra i utboks. Er ikke helt sikker, men mener å huske riktig fra jeg hadde en D600

Skrevet

Når du skal sende meldingen trykker du valg i stedet for ok/i knappen. Da får du velge bl.a. "Kun send" og "Lagre og send". Jeg har enda ikke funnet ut om det er mulig å lagre alle sendte meldinger automatisk. Da er det i så fall omvendt av SonyE, der man ikke har mulighet til å _ikke_ lagre sendte meldinger :)

Skrevet

Usj, ufattelig tungvint måte da.

Noen som har et svar på mitt spm. nummer 2 om EDGE-aktiveringen?

Når jeg åpna boksen viste batteriet som fulladet og jeg brukte derfor mobilen. Etter ca. 2,5 timers trykking og musikkhøring var det tomt igjen. Står på lading nå.

Er dette et dårlig tegn, eller helt normalt første gang+

Skrevet
Usj, ufattelig tungvint måte da.

Noen som har et svar på mitt spm. nummer 2 om EDGE-aktiveringen?

Når jeg åpna boksen viste batteriet som fulladet og jeg brukte derfor mobilen. Etter ca. 2,5 timers trykking og musikkhøring var det tomt igjen. Står på lading nå.

Er dette et dårlig tegn, eller helt normalt første gang+

6514135[/snapback]

Det er nok normalt første gang.

Og ang det med sms sendinga, så må man nok dessverre velge selv på hver melding om den skal lagres i utboks. Finnes ikke noe valg på at alle meldinger skal i utboks dessverre.

Skrevet (endret)

Finnes ingen form for ny firmware eller noe som kan løse dette? Har hørt at folk også får til å lage egne firmwares?

edit:

Har også tenkt å kjøpe meg et minnekort. Enten på 512, eller på 1gb. Men har hørt at jo større minnekort, dess tregere blir mobilen.

Så har jeg også hørt at uansett hvor mye sanger du har innpå mobilen kan du ikke ha mer enn 40 sanger i playlisten på mobilen?

Endret av duxo
Skrevet

Det er mulighet for 4 forskjellige playlists, med 30 sanger i hver. Men husk på at du ikke kan gjøre noe annet med telefonen når du hører på mp3.

Skrevet

Har enda et spørsmål.

Nå har jeg jo kommet meg hjem og tenkte jeg skulle hive over musikk på mobilen. Så finner jeg ut at det er USB 1.0, og det tar jo flere minutter å laste over en sang på kun et par mb.

Finnes det noen måte å speede opp overføringer? Jeg tenker å gå til innkjøp av 1gb minnekort, som jeg skal fylle med forskjellige episoder o.l til reiser. Vil jo ta flere uker å fylle opp kortet med denne farten?

Skrevet
Har enda et spørsmål.

Nå har jeg jo kommet meg hjem og tenkte jeg skulle hive over musikk på mobilen. Så finner jeg ut at det er USB 1.0, og det tar jo flere minutter å laste over en sang på kun et par mb.

Finnes det noen måte å speede opp overføringer? Jeg tenker å gå til innkjøp av 1gb minnekort, som jeg skal fylle med forskjellige episoder o.l til reiser. Vil jo ta flere uker å fylle opp kortet med denne farten?

6516646[/snapback]

Kjøp deg en minnekortleser, hvis du ikke har det på datamaskinen din. :thumbup:

Link

Skrevet
Men hva med dette med EDGE? Sitter med en D500, og lurer på om jeg kan aktivere EDGE på denne også?! :hmm::D

6516151[/snapback]

Dette med EDGE. Etter at du har tastet inn tallkombinasjonen, så går du ned på GPRS-innstilling trykk på EGPRS, Så går du opp på EGPRS MultiClass, forså å trykke på MultiSKlasse 10.

Vet ikke om det fungerer med D500. men det er vel bare å prøve.

Er det de samme valgene, fungerer det vel.

Skrevet

Mobilen har nå vært på siden igår kveld rundt 22.00, dvs ca 25 timer.

Spillt omtrent 2-3 timer musikk sammenlagt iløpet av den tiden.

Nå er batteriet på en prikk.

Tyder dette bra eller dårlig? På min K750 varte jo batteriet i evigheter, selv med mye musikkspilling.

Skrevet
Takker for svaret Steffen!

Har gjort det du sa nå, men hvor kan jeg gå for å se at Edge faktisk fungerer med mobilen nå?

6519065[/snapback]

Det er vel bare å bruke wap'en det:) Går det fortere enn vanlig, så fungerer det.

Internettet på min telefon er blitt betraktelig raskere etter denne lille "modifikasjonen" :cool:

Skrevet
Mobilen har nå vært på siden igår kveld rundt 22.00, dvs ca 25 timer.

Spillt omtrent 2-3 timer musikk sammenlagt iløpet av den tiden.

Nå er batteriet på en prikk.

Tyder dette bra eller dårlig? På min K750 varte jo batteriet i evigheter, selv med mye musikkspilling.

6521836[/snapback]

Hmm.. Hvor gammel er mobilen din?.. Når ble den kjøpt?. Når jeg kjøpte den, måtte jeg liksom "kjøre den inn". Etter noen uker ble batteriet bedre og bedre.

De D600'ene som kom ut rundt november ifjor, har problemer med batteriet. Så hvis du har en slik, kan du jo levere den inn på service, og det vil fikses:)

Skrevet

Kjøpte den i forgårs på Lefdal.

Har sjekka softwaren og jeg har J-software, men ikke den som alle hadde så mye problemer med når mobilene først kom ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...