Gå til innhold

TEST: Dell Latitude D420


Anbefalte innlegg

Pris: Fra 11 800 kr ink. mva. står det i artikkelen.. Men på Dell sin side står det "fra 13 490kr.." Hva skyldes dette?  :hmm:

6517860[/snapback]

 

http://www1.euro.dell.com/content/products...sdt1&l=no&s=bsd

 

9490 er eks mva og frakt.

6517888[/snapback]

 

Ok. Jeg sjekket for privatpersoner via denne linken:

 

http://www1.euro.dell.com/content/products...dhs1&l=no&s=dhs

 

Da fikk jeg opp 13 490.. Kan privatpersoner bestille fra den siden du linka til? Har aldri bestilt fra dell så... :blush:

Endret av Casanova_G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder denne maskinen (og egentlig Latitude-serien) anbefaler jeg å ringe til Dell da man ofte klarer å få et bedre tilbud enn det man finner på nett. I tillegg er det litt rare alternativer på D420 for øyeblikket. For små bedrifter kan man ikke velge Core Duo eller fingeravtrykkleser.

 

I tillegg er det 90watts strømadapter som standard (og eneste alternativ) på privatkunder. 90 Watts adapteret er alt for stort for denne maskinen og vil ta mye mer plass enn nødvendig (65 watt er standard). Det er heller ikke mulig å velge media base på noen av stedene, men denne skal være tilgjengelig. Til slutt kan man heller ikke velge 9 cellers batteri på privatkundene. Forhåpentligvis vil nettbutikken bli oppdatert med alle alternativer, men jeg har blitt fortalt at det skal være tilgjengelig så da kan du prøve å ringe i stedet.

 

Og ja privatkunder kan også bestille via små og mellomstore bedrifter. Skriv f.eks. Privat som bedriftsnavn.

Lenke til kommentar

Hvordan er hengslene på DELL pc'er nå?

Hadde Dell i forrige jobb, og må si jeg var skuffet over hengslene (slarkete, skjermen vipper frem og tilbake) og plastikkchassiset generelt.

I dag har jeg Thinkpad, med sine fordeler og ulemper.

 

Vet noen om 3G chip'en er UMTS, EDGE eller HSDPA ?

 

mvh

Harv

Lenke til kommentar
Hvordan er hengslene på DELL pc'er nå?

Hadde Dell i forrige jobb, og må si jeg var skuffet over hengslene (slarkete, skjermen vipper frem og tilbake) og plastikkchassiset generelt.

I dag har jeg Thinkpad, med sine fordeler og ulemper.

 

Vet noen om 3G chip'en er UMTS, EDGE eller HSDPA ?

 

mvh

Harv

6518145[/snapback]

 

Hengslene var fine og faste, jeg har også en 3 år gammel Latitude D400 som også har helt fine hengsler. Så Dell har blitt bedre i det siste.

 

Når det gjelder 3G modulen vet jeg ikke hvilken Dell velger i norge, men for Vodafone har de en som støtter alle de tre systemene du nevner og GPRS i tillegg.

Lenke til kommentar
Hvordan er hengslene på DELL pc'er nå?

Hadde Dell i forrige jobb, og må si jeg var skuffet over hengslene (slarkete, skjermen vipper frem og tilbake) og plastikkchassiset generelt.

I dag har jeg Thinkpad, med sine fordeler og ulemper.

 

Vet noen om 3G chip'en er UMTS, EDGE eller HSDPA ?

 

mvh

Harv

6518145[/snapback]

 

HSDPA så vidt jeg vet

 

.x

Lenke til kommentar

Blir artig å se om det kommer noe som Reidar76 etterlyser, en _ren_ skrivemaskin uten alt dill dall (lav vekt) og ekstremt lang batterilevetid. Det eneste mange (arbeidsfolk) trenger er tross alt et par USB-innganger og VGA-out.

 

Svært mange bruker jo laptopen kun til Word og Powerpoint..

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Hadde dere problemer med skjermen på D420 når dere testet den, fikk min nettopp og jeg har problemer med grafikkort  og skjerm. Bilder vises dårlig og, det er delvis flimmer i skjermen.

6553330[/snapback]

Håper du fikk problemet fikset. Dell har jo som standard 3 års på stedet garanti, og pleier å være utrolig raske til å få fikset problemet. Ser også at tråden er ganske gammel, så det hadde vært ok om du kunne fortalt litt om hvor fonøyd du er med den i vanlig bruk.

Lenke til kommentar
Hadde dere problemer med skjermen på D420 når dere testet den, fikk min nettopp og jeg har problemer med grafikkort  og skjerm. Bilder vises dårlig og, det er delvis flimmer i skjermen.

6553330[/snapback]

Håper du fikk problemet fikset. Dell har jo som standard 3 års på stedet garanti, og pleier å være utrolig raske til å få fikset problemet. Ser også at tråden er ganske gammel, så det hadde vært ok om du kunne fortalt litt om hvor fonøyd du er med den i vanlig bruk.

7196474[/snapback]

 

Oj, skulle vel kanskje nevnt at dell sendte servicetekniker dagen etter og fikk byttet lcden...

 

Egne erfaringer tilsier at D420'en er veldig praktisk på alle områder, tar liten plass og har lang batteritid. Mulig den er litt treg, men passer fint til mitt bruk, som går ut på surfing, film og skriving. Bråker ikke noe merkbart, men produserer litt varme. Til nå har jeg bare funnet en negativ side med pcen, den mangler s-videoutgang.

Endret av llefstad
Lenke til kommentar

Nå er Dell D420 bestilt og på vei. Dama trengte ny bærbar, og ønsket en som var liten og lett. Jeg sjekket prisen på nett og ringte til dell. Traff på en hyggelig selger, han kunne fortelle at de denne uken hadde hatt et tilbud på denne pcen med support og litt annet. Jeg ønsket også ekstra 9cell batteri og mediabay for å få DVD brenner og DVI tilkobling til skjerm. Etter å ha lagt til dette så kom vi frem til noe som jeg vil si var en utrolig god pris. Tipper vi sparte ca 3K på å ringe til dell fremfor å bare bestille på nett. Så til alle som tenker på å bestille denne, ring dell og hør hvilken pris de kan gi på den før du bestiller.

 

Har dell begynt å levere med 3G modulen i D420? Trodde ikke den var godkjent for bruk i norge enda. Uansett så kan jo mini PCIe kort bestilles på nett. Burde ikke være så vanskelig å sette inn det selv, alle ledninger som man trenger er vel stort sett der?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Til dere som har denne maskinen; trenger man egentlig den media basen?

 

Sånn rent bortsett fra at det sitter en dvd-brenner i den, bruker dere den?

Jeg har fra før en ekstern dvd brenner, vil den gjøre samme nytten. (untatt de ekstra portene du får på mb'en da)

 

Tetanus

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...