Gå til innhold

Putte tekst inn i et tekstfelt vha en link


Anbefalte innlegg

Jeg har laget et forum, der de forskjellige smiley-tekstene, som f.eks. ":)" og ":D" blir parset om til å displaye de aktuelle smiley-bildene.

 

Så skal jeg lage et lite smiley-bibliotek, rett ved siden av ny-meldings-siden, der brukeren ser bildet av smileyen, trykker på bildet, og så settes den aktuelle teksten inn i tekst-boks'en.

 

Hvordan gjør jeg da dette?

 

Boksen det skrives i et av typen "textarea" og navnet er "firkant".

 

 

Jeg tittet på javascript'et som vBulletin bruker til å sette inn tekst via en link, og det så slik ut:

 

function smilie(thesmilie) {

// inserts smilie text

document.vbform.message.value += thesmilie+" ";

document.vbform.message.focus();

}

 

 

 

-af

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 5 måneder senere...

tenkte på resultatet av koden -du får inn en ny value, men markøren havner på begynnelsen av formen.

 

"javascript:parent.talk.document.TalkForm.Sez2.value='/msg $show_user';parent.talk.document.TalkForm.Sez2.focus()"

 

nå skriver den /msg brukernavn til text-input "Sez2", og plasserer markøren først. Men jeg lurer på om det er mulig å plassere markøren sist?

 

Ellers takk for respons -jeg skal prøve å uttrykke meg klarere :yes:

Lenke til kommentar

Det var snodig... Jeg har nemlig gjort dette før på samme måte. Ser at du blander javascript og php. Klikk på 'vis Kilde' på siden din og klipp ut den javascript-snutten som står der og lim det inn her.

 

Får du noen javascript-feil på siden? Dersom du bruker IE, så får du i så fall en fin gul trekant nederst i venstre hjørne på statuslinja.

 

Javascript-koden skal funke slik at den plasserer markøren på slutten i feltet. Du har sikkert bare en liten fillebug.

Lenke til kommentar

Det ser jo riktig ut. Utrolig rart. Fant denne kodesnutten som du kansje kan bruke (fant den på google, du kan jo googl'e litt selv)

 


function setCaretAtEnd (field) {

 if (field.createTextRange) {

   var r = field.createTextRange();

   r.moveStart('character', field.value.length);

   r.collapse();

   r.select();

 }

}

 

field må da byttes ut med: parent.talk.document.TalkForm.Sez2

 

det forumet her gjør det på samme måten som du prøver på nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...