Ravis Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Jeg har en del wmv snutter jeg ønsker å lagre som Divx format(Skal bruke på Archos AV500), men DivX filen blir en del større. Noen av snuttene blir 4 ganger større, andre blir 2 ganger større mens andre igjen blir 1.5 ganger større. Eksempler(Mb): 4.9 => 19.8 30 => 43 43 => 77 11.4 => 13.9 Hvorfor er det slik? Hva kan jeg gjøre for å holde filstørrelsen nede? Jeg bruker VirtualDub, SC Videoconverter. AsfTools fikk jeg ikke til å virke, der ble det kun lyd. Selve video'en forsvant. Jeg har ACE MEgacodec pakken installert. Noe som kan tipse meg litt?
Torbjørn T. Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Det er nok eit resultat av at du bruker ein større bitrate for DivX-filene enn den WMV-filene har i utgangspunktet. I Virtualdub, gå til Video --> Compression og juster innstillingane.
Ravis Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Skrevet 17. juli 2006 Det er nok eit resultat av at du bruker ein større bitrate for DivX-filene enn den WMV-filene har i utgangspunktet. I Virtualdub, gå til Video --> Compression og juster innstillingane. 6505726[/snapback] Thanx, men hva bør innstillingene være?
Torbjørn T. Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Ikkje spør meg, eg veit ikkje kva bitrate originalvideoane har... Høgreklikk --> Properties --> Summary velg Advanced. Der står det mest sannsynleg kva bitrate dei har. Eller du kan opne dei i Media Player og gå til File --> Properties.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå