Nikolai88 Skrevet 16. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2006 Jeg og vennegjengen skal ha russebil neste år, og det er sikkert en del her som har vært russ eller har mer peiling enn meg på hva slags bil som lønner seg å ha. Når vi har kommet inn på temaet, har vi funnet ut at vi helst kanskje vil ha en bil som ikke er blitt brukt til russebil før. 1) Hva slags bil lønner det seg å kjøpe? 2) Evnt. Hva skal man sjekke for feil? 3) Hvor mye bruker den på mila ca.? For å nevne det, frister med en større "van" /bil som kan kjøres med vanlig førekortklasse for bil. Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 16. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2006 (endret) Har ikke vært russ, men her har du ett tips; ikke kle den i teddy pels Ikke bruk mye penger, da det er usannsynlig teit IMO Hvis du driter i hva jeg syns gjør noe ala: Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Endret 16. juli 2006 av KissaMcDuck Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 16. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2006 (endret) Vel, hvis du vil spare litt penger å gå for noe litt "sikkert" (i form av å slippe så altfor mye ekstra utgifter på reperasjoner osv.) ville jeg sett på noen VW Caravelle'r og Toyota Hiace f.eks, helst ferdig eu-godkjente. I alle fall bør du kreve en NAF test på forhånd, koster ikke så altfor mye. Ford Transit går vel også an, men har inntrykk at det er ofte litt mer stell med de. Så har du amerikanerne da, Dodge/Chevrolet osv. Sannsynlig de "feteste" bilene, dyrest i innkjøp, samt har rykte på seg å bli dyre i utgifter seinere... Dyrere deler, ofte ting som slår seg vrangt. Sikkert mange unntak fra folk som er fornøyd med de, men generelt sett ville jeg ikke valgt de om du ikke har lett tilgang til penger om noe plutselig skulle dukke opp... Kan hvertfall anbefale Caravelle, hadde selv det i min russetid, de går godt, sjelden feil og lett å mekke på... Min mening i alle fall, sikkert flere som er uenige, men... Hva du bør sjekke for feil; ulyder fra motor, lekkasjer?, teste bremser når du kjører, skjener bilen når du slipper rattet, evt. mye dødgang på rattet, funker alle spaker og lys? Med mindre du er bilmekaniker eller kan få med deg noen som er det er det nok det meste generelle du kan se etter der og da, men som sagt, har du mulighet be om å få bilen på naf-test før du kjøper, da vil alle reperasjoner den måtte trenge komme fram... Endret 16. juli 2006 av ZprMario Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 17. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2006 Jeg har vel egentlig de motsatte erfaringene som ZprMario ang caravelle/amerikaner. Alle de 3 caravellene på skolen vår konket i løpet av russetiden (den ene til og med 3 ganger, med 2 motorbytter), mens alle dodgene gikk knirkefritt. Vi tok til og med vår på langtur til sverige, 1500 km på 36 timer, ikke et eneste problem. Så jeg ville anbefalt Dodge uti fra mine erfaringer. Og for å svare på nr 3. Mye hvis du har stor amerikaner, vår brukte sikkert 2 liter på mila. men så var vel vi litt harde på gassen da. Men deter jo gøt med stor V8'er, framfor liten caravellemotor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå