gobyfly Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Hei. Tidligere hadde jeg Final fantasy 7 til PC , men det har blitt borte med tiden. Og nå tenkte jeg å kjøpe det på nytt , men finner det ingen sted. Er det noen som har et godt tips å komme med ? Ser ikke etter massive online spilla , men singelplayer delen , takker for hjelpen på forhånd PS: Har sjekket opp spillpriser.no alerede
Arangaras Skrevet 18. juli 2006 Skrevet 18. juli 2006 Vil berre advare deg litt her. Dette spelet er _gammalt_ og ikkje særleg kombatibelt med nye system. Fleire patch er komne ut for å forbetre dette, men eg har likevel problem med å få starta spelet mitt på enkelte maskiner. *sukk* Eg vil ha ein remake av dette spelet til PS3!!
dask Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Drar opp en gammel tråd slik at jeg ikke får kjeft for ikke å bruke "søk" Men jeg så nylig Final Fantasy VII (7): Advent Children filmen, så fikk jeg plutselig lyst å spille dette gamle spillet som engang underholdt meg i mange timer. Som den FF glade ungkar jeg er så håper jeg på en fin remake av det, men har lyst å spille det nå og ikke vente. Så jeg lurer på om noen vet hvor man kan skaffe seg Final fantasy 7 og 9, og om disse kan spilles på Vista eller XP. Jeg regner mest på at emulator er tingen her, men ville høre etter her for å være på den sikre siden.
Betongmannen Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 FF9 finnes kun på Playstation, men du kan finne FF7 på PC. Tviler i grunn på at det er noen butikker som fortsatt har det siden det er ganske gammelt, så sider som Ebay blir vel egentlig det beste alternativet tror jeg. Ut i fra det jeg har fått med meg så er det ikke helt lettvint å få FF7 og Vista til å funke skikkelig, eksempelvis at videoene ikke spilles. En enkel fiks er rett og slett å spille av en film fra CD-en i Media Player slik at den laster ned codec'ene som trengs. Det eksisterer en XP-patch, så i beste fall er det bare å installere denne og kjøre FF7 i XP-modus. (http://www.download.com/Final-Fantasy-VII-XP-Patch/3000-7539_4-10122631.html) Kan prøve å teste det i morgen etter jobb.
jonna123 Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 (endret) Hva med denne: http://www.amazon.com/Final-Fantasy-VIII-G...210&sr=1-30 EDIT: Ops, den var vist unavailable Endret 9. juni 2008 av jonna123
dask Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 FF9 finnes kun på Playstation, men du kan finne FF7 på PC. Tviler i grunn på at det er noen butikker som fortsatt har det siden det er ganske gammelt, så sider som Ebay blir vel egentlig det beste alternativet tror jeg. Ut i fra det jeg har fått med meg så er det ikke helt lettvint å få FF7 og Vista til å funke skikkelig, eksempelvis at videoene ikke spilles. En enkel fiks er rett og slett å spille av en film fra CD-en i Media Player slik at den laster ned codec'ene som trengs. Det eksisterer en XP-patch, så i beste fall er det bare å installere denne og kjøre FF7 i XP-modus. (http://www.download.com/Final-Fantasy-VII-XP-Patch/3000-7539_4-10122631.html) Kan prøve å teste det i morgen etter jobb. Hadde vært evig takknemmelig om du kunne sjekket det ut Min litt eldre PC kjører XP, men må vente på noen komponenter som må byttes ut før jeg får sjekket ut noe som helst med den. Må vel starte letingen etter FF7 med en gang også
Pebble Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 (endret) Drar opp en gammel tråd slik at jeg ikke får kjeft for ikke å bruke "søk" OMFG!! tidenes bump! Ville nok sett på ebay ja, men ikke alltid veldig mange eksemplarer som ligger ute.. Men de ligger der.. Følg litt med, så kanskje du er heldig og får det til en god pris.. FFIX må du nok ty til emulator ja.. Kan jo fortsatt være (nesten, sett bortifra biosen til emulatoren) lovlydig og kjøpe spillet, men fortsatt er nok ebay det beste alternativet! Selv spiller jeg gjennom FFVII på psp nå! Som er og anbefale dersom du har endel penger og svi av! Da kan man jo få spilt Crisis Core også! Som jeg faktisk anbefaler å spille før du spiller FFVII igjen! ;)Sykt morsomt å se dialoger som jeg ikke tenkte noe på før, som er naturlige nå! (Alt om Zack) edit: en kammerat hadde forresten problemer på pc med chocobo løp.. Fikk ikke spilt de, og spillet hang vær gang.. Endte med at han ikke kom videre.. Selv har jeg aldri spilt det der, men vet om andre som har gjort det med en xp patch uten noen problemer! Endret 10. juni 2008 av Pebble
dask Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Drar opp en gammel tråd slik at jeg ikke får kjeft for ikke å bruke "søk" OMFG!! tidenes bump! Ville nok sett på ebay ja, men ikke alltid veldig mange eksemplarer som ligger ute.. Men de ligger der.. Følg litt med, så kanskje du er heldig og får det til en god pris.. FFIX må du nok ty til emulator ja.. Kan jo fortsatt være (nesten, sett bortifra biosen til emulatoren) lovlydig og kjøpe spillet, men fortsatt er nok ebay det beste alternativet! Selv spiller jeg gjennom FFVII på psp nå! Som er og anbefale dersom du har endel penger og svi av! Da kan man jo få spilt Crisis Core også! Som jeg faktisk anbefaler å spille før du spiller FFVII igjen! ;)Sykt morsomt å se dialoger som jeg ikke tenkte noe på før, som er naturlige nå! (Alt om Zack) edit: en kammerat hadde forresten problemer på pc med chocobo løp.. Fikk ikke spilt de, og spillet hang vær gang.. Endte med at han ikke kom videre.. Selv har jeg aldri spilt det der, men vet om andre som har gjort det med en xp patch uten noen problemer! Starter på en helgejobb i slutten av uken så i nærmeste framtid, så jeg skal se om jeg kan avse par lapper på en PSP. Selv om det begynner og hope seg opp av spilleutstyr nok som det er allerede Bare tanken på og spiller FFVII igjen gir meg en kiling nedover ryggraden
fargoth Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Emulator er veien å gå her uavhengig om man sitter på XP eller Vista. Unntaket er om man allerede har PC-versjonen i hus, men hvis ikke er det altså Playstation-versjonen under en emulator som er tingen. ePSXe vil la deg spille spillet med bedre grafikk og oppløsning enn PC-versjonen, og du vil være garantert full hastighet og stabilitet samt perfekt lyd uavhengig av operativsystem. Valget burde med andre ord ikke være særlig vanskelig.
Komprakk Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Jeg kjørte opp FF8 for ikke lenge siden på pc. Fikk en del stygge grafikkbugs, men jeg kunne spille det ihvertfall. Fikk vel rettet dette med å kjøre spillet i software grafikkmodus tror jeg. Det likte ikke helt min halvveis skrudde x1900. Anyways, mine kopier av FF7 og FF8 er rett og slett lastet ned via torrent. De orginale platene er fortapt i det store intet for mange år siden.
Turboleif Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Har ikke hatt noe problemer med FFVII på mine datamaskiner hvertfall. Det er Windows XP også fant jeg et par diverse patcher.
dask Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 (endret) Emulator er veien å gå her uavhengig om man sitter på XP eller Vista. Unntaket er om man allerede har PC-versjonen i hus, men hvis ikke er det altså Playstation-versjonen under en emulator som er tingen. ePSXe vil la deg spille spillet med bedre grafikk og oppløsning enn PC-versjonen, og du vil være garantert full hastighet og stabilitet samt perfekt lyd uavhengig av operativsystem. Valget burde med andre ord ikke være særlig vanskelig. EDIT: Etter en del roting på google begynner ting å ta form her Endret 10. juni 2008 av dask
ttt Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Piratkopiering er ikkje lov på forumet. Eit innlegg, og ein kommentar til dette, er sletta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå