Gå til innhold

kommer Intel Core 2 "Conroe" til bærbar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på å kjøpe en skikkelig dyr maskin, tenker faktisk på en xps fra dell... en slik 17"en til rundt 20000,-..

Vil Intel Core 2 "Conroe" komme til bærbar? Hvis det gjør det, er d da verdt å vente på at conroe skal komme til en nyere version av xps? Har kjempe lyst på en slik xps, men gidder ikke kjøpe hvis jeg kan vente et par måneder og så kommer det en ny version av xps med 200% bedre ytelse til samme prisen..

Er jeg på bærtur nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

200% bedre ytelse er bærtur ja. Intel oppererer vel med 30% bedre ytelse på Core 2 duo i forhold til Core Duo på samme klokkefrekvens hvis jeg ikke har forstått det feil. 30% er jo egentlig ganske mye da. Men "litt" langt ifra 200%.

Core 2 vil vel komme til bærebare, men sannsynligvis ikke i samme klokkefrekvens som du ser testet til stasjonære nå.

Gjest Slettet+19283741
Skrevet

Samtidig får man 30% dyrere priser med på kjøpet :roll:

Skrevet

200% var kanskje litt mye :blush: Hvor lenge trur dere vi må vente før vi ser core 2 duo i dell sine maskiner. Prisen ar lengre ikke noen betydning siden jeg alt satser på en maskin rundt 20000,-

Skrevet

Nå har tradisjonellt sett laptop CPUer vært endel tregere enn stasjonære, så det kan være at Intel nøyer seg med å tilby Core Duo til laptops og Core 2 duo til desktops en stund fremmover. Men når de bytter om så vil jeg tro at Dell er first tier (fremdeles selv om de har gått inn for å selge litt AMD også) og vil få dem som en av de første produsentene.

Men hvilken tid det skjer vet ikke jeg iallefall :)

Skrevet

Ja, det kommer Intel Core 2 prosessorer for bærbare allerede i august. Disse prosessorene, med kodenavn Merom, har samme features som Conroe, men større fokus på strømforbruk. I følge Intel vil Merom yte ca 20% mer enn dagens Core Duo, samtidig som den vil gi omtrent like lang batteri levetid.

De første Merom prosessorene skal være kompatible med dagens Core Duo plattform v.h.a BIOS oppdateringer, så produsentene trenger ikke gjøre store grep på dagens modeller for å implementere dem.

Ettersom Dell er en av Intel's største partnere, er det også de som kommer til å lansere disse prosessorene først. Følger Dell tradisjonen, blir XPS modellene også de første som får Merom.

Mitt råd er å vente til August, dersom du ikke på død og liv må ha bærbar i dag.

Skrevet

Har allerede en litt "rusten" i6000 som jeg kjøpte i fjor sommer, så jeg klarer nok å vente en stund til :)

Hvordan er det på skjermkortfronten når det gjelder xps?

Skrevet

XPS M1710 kommer med de beste grafikkortene du får til bærbare akkurat nå (bortsett fra SLI), dvs enten GeForce Go 7900 GTX (512MB), eller Geforce Go 7900 GS (256MB).

Ettersom Nvidia og ATI ikke har noen nyere modeller på trappene, blir det nok dette som blir alternativene for de nye XPS modellene med Merom også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...