Gå til innhold

Blits til Canon 350D


Anbefalte innlegg

Har fått meg Canon 350D og et par bra objektiver. Tenkte på blits, kikka litt her, men velger å gå direkte på to alternativer: Canon Spedlite 430EX eller Sigma EF 500 D Super. Når objektivet er canon (17-40 f/4 L) er jeg litt lysten på at det står Canon på blitsen også. Blir liksom litt stilig det, eller mere for pengene med Sigma? Prisforskjellen er minimal egentlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får nok mer kraft for pengene med Sigma, men jeg ville likevel valgt Canon. Grunnen er at den er kraftig nok. Jeg vet at på Nikon så får man mer nøyaktig lysmåling med originalblitz, men de har en litt mer avansert blitzlysmåling enn Canon. Begge er uansett gode blitzer, men jeg tror ikke jeg tar munnen full hvis jeg hevder at man får mer konsistente resultater med originalblitzen.

Lenke til kommentar
Du får nok mer kraft for pengene med Sigma, men jeg ville likevel valgt Canon. Grunnen er at den er kraftig nok. Jeg vet at på Nikon så får man mer nøyaktig lysmåling med originalblitz, men de har en litt mer avansert blitzlysmåling enn Canon. Begge er uansett gode blitzer, men jeg tror ikke jeg tar munnen full hvis jeg hevder at man får mer konsistente  resultater med originalblitzen.

6498406[/snapback]

 

Helt greit når det er kraft nok i Spedlite 430 EX.. blir en del barne- og selskapsfotografering. Den innebygde strekker vel ikke alltid til.

Sjekket litt på nettet ang. Sigma, så flere er fornøyde med bruksegenskapene, men litt klage på utførelse og kvalitet.

Lenke til kommentar
Du får nok mer kraft for pengene med Sigma, men jeg ville likevel valgt Canon. Grunnen er at den er kraftig nok. Jeg vet at på Nikon så får man mer nøyaktig lysmåling med originalblitz, men de har en litt mer avansert blitzlysmåling enn Canon. Begge er uansett gode blitzer, men jeg tror ikke jeg tar munnen full hvis jeg hevder at man får mer konsistente  resultater med originalblitzen.

6498406[/snapback]

 

Helt greit når det er kraft nok i Spedlite 430 EX.. blir en del barne- og selskapsfotografering. Den innebygde strekker vel ikke alltid til.

Sjekket litt på nettet ang. Sigma, så flere er fornøyde med bruksegenskapene, men litt klage på utførelse og kvalitet.

6498556[/snapback]

 

 

Vurderer fortsatt på å kjøpe en Canon Spedlite til EOS 350D. Bare lurer litt; vil denne gi vesentlig bedre resultater enn den innebygde blitzen når det er snakk om å holde seg i det området denne dekker?

Lenke til kommentar

Resultatene i forhold til intern blitz vil bli MYE bedre, og da særlig da du kan peke den i taket og dermed få en veldig pen belysning, noe som er umulig med intern direkte blitz. Du vil også unngå røde øyne med blitzen rett på, siden den sitter en god del høyere enn den interne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...