Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Etter bios oppgr. så vises ingenting på skjerm, me


Anbefalte innlegg

Hei dere!

Jeg har et GA-k8nnxp HK, og hadde F13 BIOS. Jeg brukte Gigabyte sitt bios update tool i xp og oppgraderte til F15. Etter restart så funker ikke noe. Viftene går, og cd/dvd lyser/leser, men ikke noe skjermbilde og ikke noe HD aktivitet. Hva pokker skal jeg gjøre?

Jeg har tatt ut CMOS batteriet, men til ingen nytte.

Har denne nye biosen noen merkelige strømverdier som fucker opp alt?

 

Hjelp den som kan!

 

Jeg skal prøve å sette inn et annet skjermkort for å sjekke om det er dette som ikke lengre funker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Hvor fikk du tak i F15?

Ifølge supportsiden for hk'et ditt er siste ofisielle Bios F13.

Hvilke endringer skal være gjort i F15? Nye CPU-utgaver?

 

Symptomene dine minner om en Bios som ikke støtter din CPU...

Har opplevd det en del ganger (S754).. og har da vært så heldig å ha en annen CPU for å "flashe" tilbake..

Andre ganger kan det være at RAM-brikker må byttes... eller at RAM-timings/VDimm må settes manuelt (med kompatible brikker) for at RAM skal funke etter flash (har opplevd det også ved noen anledninger).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Hei!

 

I følge produsenten har hovedkortet "dual BIOS", altså en sikkerhetskopi. Denne kan du gjenopprette ved hjelp av jumpere eller noe sånt. Dette skal stå forklart i brukermanualen.

 

Generellt bør du ikke oppdatére BIOS uten at du har problemer med nåværende, siden det innebærer en viss risiko.

 

God helg/ natt.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Hvor fikk du tak i F15?

Ifølge supportsiden for hk'et ditt er siste ofisielle Bios F13.

Hvilke endringer skal være gjort i F15? Nye CPU-utgaver?

 

Symptomene dine minner om en Bios som ikke støtter din CPU...

Har opplevd det en del ganger (S754).. og har da vært så heldig å ha en annen CPU for å "flashe" tilbake..

Andre ganger kan det være at RAM-brikker må byttes... eller at RAM-timings/VDimm må settes manuelt (med kompatible brikker) for at RAM skal funke etter flash (har opplevd det også ved noen anledninger).

6497662[/snapback]

 

http://www.motherboardpoint.com/t56597-gak...14-and-f15.html

Lenke til kommentar
På mitt hovedkort trenger jeg bare å flytte en jumper får å få den originale BIOS'en tilbake. Skjedde faktisk for et par dager siden.

6499803[/snapback]

Jeg har prøvd å ta ut CMOS batteriet og strømmen i 10 min, men ingen forandring.

Jeg har nå og prøvd å ta ut skjermkortet.

Jeg tror faktisk jeg må kontakte Hovedkort leverandøren for å få råd.

 

Det rare er at jeg får heller ingen pip under oppstart, noe som er normalt visst noe er galt. Jeg tror BIOS oppdateringen gikk skeis rett og slett, og kanskje reserve bios failover er disablet? Hva da?

Endret av Proton
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...