Gå til innhold

Hvilken Bios og H.Kort driver? A8N32 SLI Deluxe


Baker2

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har kjøpt meg dette hovedkortet, A8N32 SLI Deluxe, bare lurte på hvilken bios som fungerer best på dette kortet, noen som har erfaringer med det og hvilken måte det er best å flashe biosen på.

 

Skal bruke Corsair CMX1024-3500LLPRO og to WD Raptors 74gb + en eldre IDE harddisk som skal bare brukes til ladring, sammen med det, har ikke tenkt å sette det opp i raid, noen som har erfaring med hvilken SATA kontakter jeg bør bruke, Silicon Image eller NVidia?

 

All hjelp tas imot med takk :yes:

 

På forhånd takk :)

 

MVH

 

Stein-Ove Rud

Endret av Baker2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Har kjøpt meg dette hovedkortet, A8N32 SLI Deluxe, bare lurte på hvilken bios som fungerer best på dette kortet, noen som har erfaringer med det og hvilken måte det er best å flashe biosen på.

 

Skal bruke Corsair CMX1024-3500LLPRO og to WD Raptors 74gb + en eldre IDE harddisk  som skal bare brukes til ladring, sammen med det, har ikke tenkt å sette det opp i raid, noen som har erfaring med hvilken SATA kontakter jeg bør bruke, Silicon Image eller NVidia?

 

All hjelp tas imot med takk  :yes:

 

På forhånd takk :)

 

MVH

 

Stein-Ove Rud

6494808[/snapback]

 

Silicone Image sin kontroller støtter RAID 5, hvis det har noe å si for deg...

Lenke til kommentar
Hei

 

Har kjøpt meg dette hovedkortet, A8N32 SLI Deluxe, bare lurte på hvilken bios som fungerer best på dette kortet, noen som har erfaringer med det og hvilken måte det er best å flashe biosen på.

 

Skal bruke Corsair CMX1024-3500LLPRO og to WD Raptors 74gb + en eldre IDE harddisk  som skal bare brukes til ladring, sammen med det, har ikke tenkt å sette det opp i raid, noen som har erfaring med hvilken SATA kontakter jeg bør bruke, Silicon Image eller NVidia?

 

All hjelp tas imot med takk  :yes:

 

På forhånd takk :)

 

MVH

 

Stein-Ove Rud

6494808[/snapback]

 

Silicone Image sin kontroller støtter RAID 5, hvis det har noe å si for deg...

6494814[/snapback]

 

Vel, som du ser litt lenger oppe så hadde jeg IKKE tenkt og sette det opp i RAID, dessuten så må du vel ha min. 3 like disker for å bruke RAID 5, men takk for innspill.

 

MVH

 

Stein-Ove Rud

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd alle biosene som stabile. Eneste grunnen til at jeg la inn ny bios var fordi 1009 hadde problemer med eldre versjoner av WinXP under installasjon (WinXP Pro 2002 uten SP1/2) og dette førte til blåskjerm.

 

Ellers er Nvidia og SI sine helt like, funker perfekt begge to.

 

Forresten: Bruk EZ Flash hvis du skal flashe BIOS. Går skikkelig enkelt med dette, tar vel 2 min max.

Endret av @daniel89j
Lenke til kommentar
Jeg har opplevd alle biosene som stabile. Eneste grunnen til at jeg la inn ny bios var fordi 1009 hadde problemer med eldre versjoner av WinXP under installasjon (WinXP Pro 2002 uten SP1/2) og dette førte til blåskjerm.

 

Ellers er Nvidia og SI sine helt like, funker perfekt begge to.

 

Forresten: Bruk EZ Flash hvis du skal flashe BIOS. Går skikkelig enkelt med dette, tar vel 2 min max.

6494945[/snapback]

 

Ok, takker for svar. :)

 

Mvh

Stein-Ove Rud

Lenke til kommentar
Siste stabile bios til A8N32 SLI deluxe er 1205..jeg bruker den selv..ingen problemer med den..den støtter også det nye skjermkortet

6495264[/snapback]

 

 

Takker, da er den gjort klar, renamet og ligger på diskett, venter på ny PSU og nytt kabinett... :D

 

Mvh

 

Stein-Ove Rud

Lenke til kommentar

Bare en ting til ang. A8N32 SLI Deluxe.

 

Drivere til hovedkortet, siste Nvidia 6.86, tror jeg den heter, er den ok eller er det noe der jeg bør passe på å bruke/ikke bruke, som feks. SATA driver?

Nvidia eller Windows sin?

 

Noen som erfaring med dette?

 

Mvh

 

Stein-Ove Rud

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...