2bb1 Skrevet 14. juli 2006 Skrevet 14. juli 2006 (endret) Hei! Har en film jeg skulle ha sett på dataen, men finner ikke codecene som gjør at jeg får åpnet den. Finnes det en slags "codec-pakke" som inneholder det meste av codecs? Evt. ser dere hvilken codec jeg trenger ut ifra filnavnet som er på bildet? Har allerede lastet ned diverse XviD, DivX codecs, men har tydeligvis ikke funnet den riktige enda. Mvh Torbjørn. Endret 14. juli 2006 av 2bb1
Matias Skrevet 14. juli 2006 Skrevet 14. juli 2006 (endret) Ja, det finnes mange Codecpakker. Bruker selv K-Lite Codec Pack og kan anbefale den. Edit: Den pakken jeg linket til inneholder et program som heter GSpot, det kan du bruke til å finne informasjon om hvilken codec som er blitt brukt osv. Du kan i tillegg prøve VLC Mediaplayer, den spiller av det meste. GSpot is a video codec identification utility - identifies which video codec and audio compression method is used on .avi files, whether the matching codec is installed, and more. Endret 14. juli 2006 av Matias
2bb1 Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Skrevet 14. juli 2006 Ja, det finnes mange Codecpakker. Bruker selv K-Lite Codec Pack og kan anbefale den. Edit: Den pakken jeg linket til inneholder et program som heter GSpot, det kan du bruke til å finne informasjon om hvilken codec som er blitt brukt osv. Du kan i tillegg prøve VLC Mediaplayer, den spiller av det meste. GSpot is a video codec identification utility - identifies which video codec and audio compression method is used on .avi files, whether the matching codec is installed, and more. 6490562[/snapback] Det går ikke på VLC player heller, og den codecen du linket til, lastet jeg faktisk ned i går Og når jeg åpner filmen med det programmet som fulgte med codecen, kom det opp: "Cannot render the file". Siden det ser ut som vi ikke finner codecen som trengs, er det mulig å konvertere filen til en annen? Må vel ha et litt avansert program da? Mvh Torbjørn
2bb1 Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Skrevet 14. juli 2006 For meg ser det ut som filmen din er korrupt. 6491761[/snapback] Korrupt? Virus?
2bb1 Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Skrevet 16. juli 2006 Da jeg hadde trengt svar på denne i dag, bumper jeg den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå