avalaker Skrevet 14. juli 2006 Skrevet 14. juli 2006 (endret) Hei Har kjøpt meg en ny SATA harddisk, og når eg starter pcen så får eg opp den meldinga her: Hardware initiate failed, please check device! The bios does not be installed Press <g> to countinue! Og eg trykker selfølgeli G, har ikkje so mange alternativ. Og då er hardisken vekke i Windows, men av og til når eg starter opp så er den der. Då fungerer den heilt fint. Har også lese den guiden om SATA uten å komme fram til so masse. Noken andre her med samme problemet?? På forhond takk! Endret 14. juli 2006 av avalaker
avalaker Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Skrevet 14. juli 2006 Hmm, er vist berre eg med det problemet her hehe... Er litt synd, fordi eg har kopiert all musikken over på den nye hardisken Trenger hjelp!!
avalaker Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Skrevet 16. juli 2006 har du aktivert den i Bios? 6490662[/snapback] Beklager for seint svar, jepp, har aktivert den i bios. No er ivertfall hardisken her i min datamaskin, men den meldinga om at eg må trykke G kjem fortsatt i oppstarten. Litt rart
sn0dig Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Hardware initiate failed, please check device!The bios does not be installed Press <g> to countinue! Ser at engelsken ikke er helt god Har du passet på at s-ata kabelen/strømkabelen er skikkelig i? Prøvd med en annen s-ata kabel?
avalaker Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Skrevet 16. juli 2006 (endret) Hardware initiate failed, please check device!The bios does not be installed Press <g> to countinue! Ser at engelsken ikke er helt god Har du passet på at s-ata kabelen/strømkabelen er skikkelig i? Prøvd med en annen s-ata kabel? 6499678[/snapback] Har skreve nøyaktig det som står i meldinga hehe Har testa med 2 satakabler, men er samme feil, og dei er godt festa. En liten leif ja Endret 16. juli 2006 av avalaker
avalaker Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Skrevet 16. juli 2006 Skal eg plugge den i SATA1, SATA2, SEC_SATA eller PRI_SATA?
alexkl Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Kommer ann på om den er en system disk, eller ei..
avalaker Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Skrevet 16. juli 2006 hmm, er en samsung sata2 250gb harddisk, har en annen 80gb IDE-disk som windows ligger på, formaterte og instalerte windows på nytt i dag uten at det hjelpte
avalaker Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Skrevet 17. juli 2006 No har eg komt fram til løsningen, eg pakka vekk SATA-disken og bestilte meg en IDE disk håper det går betre, men takk for hjelpa
PerB Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 No har eg komt fram til løsningen, eg pakka vekk SATA-disken og bestilte meg en IDE disk håper det går betre, men takk for hjelpa 6504942[/snapback] På enkelte SATA disker med høy overføringshastighet må du sette en jumper for å benytte de stabilt på hovedkort med lav overføringshastighet ("Sata 1").
avalaker Skrevet 22. juli 2006 Forfatter Skrevet 22. juli 2006 (endret) No har eg komt fram til løsningen, eg pakka vekk SATA-disken og bestilte meg en IDE disk håper det går betre, men takk for hjelpa 6504942[/snapback] På enkelte SATA disker med høy overføringshastighet må du sette en jumper for å benytte de stabilt på hovedkort med lav overføringshastighet ("Sata 1"). 6505081[/snapback] kor får eg tak i jumper da? må eg kjøpe det? Endret 22. juli 2006 av avalaker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå