Gå til innhold

3år på Media og Kommunikasjon , hvilken bærbar pc?


Anbefalte innlegg

så dere annbefaler å kjøpe mac istedenfor ? Har aldri brukt mac før , så lett å lære seg å bruke den pc ? :p

 

 

Ja kommer også til å bruke photoshop alot

6500111[/snapback]

Macen er ekstremt lett å bruke... På medielinja jeg har gått, har vi hatt mac, og når vi begynte på GK var det kun jeg som hadde brukt det før. Et halvt år seinere hadde 90% av klassen skiftet til Mac privat, og ingen har angra. De resterende 10% har bytta nå etter VK1.

6500116[/snapback]

 

 

okey :) får kikke litt på mac da..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
så dere annbefaler å kjøpe mac istedenfor ? Har aldri brukt mac før , så lett å lære seg å bruke den pc ? :p

 

 

Ja kommer også til å bruke photoshop alot

6500111[/snapback]

Macen er ekstremt lett å bruke... På medielinja jeg har gått, har vi hatt mac, og når vi begynte på GK var det kun jeg som hadde brukt det før. Et halvt år seinere hadde 90% av klassen skiftet til Mac privat, og ingen har angra. De resterende 10% har bytta nå etter VK1.

6500116[/snapback]

 

 

Får kikkel itt på mac da.. se kordan de er

Lenke til kommentar
funker fint om du installerer windows parallelt med OS X gjennom bootcamp. Da funker alle windows-spill like godt som på en tilsvarende pc.

De største titlene finnes også i Mac-utgaver, så spilling er ikke lenger noe problem! :)

6500189[/snapback]

 

 

okaY :)

 

Ps : gir ikke Apple også noe student rabatt også :p ?

Lenke til kommentar
student, jo, men du er ikke student...Men du kan jo få noen du kjenner som er student til å bestille for deg...

6500217[/snapback]

 

 

Hadde tenkt til det :p broderen fyllte just 18 ^^

 

men er disse mac på engelsk elr kan du få innstaleert systemetp å norsk også ? Er helt på jordet når det gjelder mac ^^

Lenke til kommentar
student, jo, men du er ikke student...Men du kan jo få noen du kjenner som er student til å bestille for deg...

6500217[/snapback]

 

 

Hadde tenkt til det :p broderen fyllte just 18 ^^

 

men er disse mac på engelsk elr kan du få innstaleert systemetp å norsk også ? Er helt på jordet når det gjelder mac ^^

6500227[/snapback]

Det er en av macens store fordeler. Når man installerer kan man velge mellom alle de største språkene i verden. ALt ligger innebygd i systemet, og det er ikke noen sak å skifte mellom språk om man skulle ønske det.

 

Når systemet er på norsk, er også alle apple-programmer på norsk. Selv om du kjøper dem fra utlandet... Alle språk er i ett...

 

Og når det gjelder studentgrensa, så er ikke den basert på alder, men på om du går høyere utdanning eller ikke...

Lenke til kommentar
student, jo, men du er ikke student...Men du kan jo få noen du kjenner som er student til å bestille for deg...

6500217[/snapback]

 

 

Hadde tenkt til det :p broderen fyllte just 18 ^^

 

men er disse mac på engelsk elr kan du få innstaleert systemetp å norsk også ? Er helt på jordet når det gjelder mac ^^

6500227[/snapback]

Det er en av macens store fordeler. Når man installerer kan man velge mellom alle de største språkene i verden. ALt ligger innebygd i systemet, og det er ikke noen sak å skifte mellom språk om man skulle ønske det.

 

Når systemet er på norsk, er også alle apple-programmer på norsk. Selv om du kjøper dem fra utlandet... Alle språk er i ett...

 

Og når det gjelder studentgrensa, så er ikke den basert på alder, men på om du går høyere utdanning eller ikke...

6500238[/snapback]

 

 

Ok, takk for gode svar castro :D.... Høres ut som mac er et kjempevalg for meg egentlig , + at alle programmene blir på norsk også , hater engelsk :/

 

++++ :D

Lenke til kommentar
Bare spør om det er noe du lurer på når det gjelder mac (evt mediefagene). Har mye erfaring og peiling på de områdene ;)

6500258[/snapback]

 

 

 

jepp ;) , et siste spm for nå da :

 

Kan jeg bruke disse redigerings programmene som er på mac på skolen ( Media ) ? Eller er det sånn at alle elever bruker samme programm , eller er det opp til dg selv hvilket programm du vil bruke ?

Lenke til kommentar
Bare spør om det er noe du lurer på når det gjelder mac (evt mediefagene). Har mye erfaring og peiling på de områdene ;)

6500258[/snapback]

 

 

 

jepp ;) , et siste spm for nå da :

 

Kan jeg bruke disse redigerings programmene som er på mac på skolen ( Media ) ? Eller er det sånn at alle elever bruker samme programm , eller er det opp til dg selv hvilket programm du vil bruke ?

6500267[/snapback]

Når det gjelder redigeringsprogram finnes det bare et alternativ, egentlig.

Final Cut til video, og Photoshop til bilder.

 

Skolemaskinene hos oss bruker Final Cut Express (light-utgaven), men jeg har brukt Final Cut Pro på min maskin hele tida. Ikke noe stress det....

Lenke til kommentar
Bare spør om det er noe du lurer på når det gjelder mac (evt mediefagene). Har mye erfaring og peiling på de områdene ;)

6500258[/snapback]

 

 

 

jepp ;) , et siste spm for nå da :

 

Kan jeg bruke disse redigerings programmene som er på mac på skolen ( Media ) ? Eller er det sånn at alle elever bruker samme programm , eller er det opp til dg selv hvilket programm du vil bruke ?

6500267[/snapback]

Når det gjelder redigeringsprogram finnes det bare et alternativ, egentlig.

Final Cut til video, og Photoshop til bilder.

 

Skolemaskinene hos oss bruker Final Cut Express (light-utgaven), men jeg har brukt Final Cut Pro på min maskin hele tida. Ikke noe stress det....

6500283[/snapback]

 

 

okey :) Takk skal du ha...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...