Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Motoren dør ved 4000rpm


Anbefalte innlegg

Hei..

 

Jeg har akkurat kjøpt en audi 90 2,3 20v (88 mod).

Jeg har hatt problemer med at når turtallet når mellom 3-4000 rpm, så "dør" motoren (den går dårlig), for så å ta seg kraftig inn igjen ved 4-5000 rpm..

Jeg får opp en varsellampe som viser bilde a motoren med et lyn over seg, og manualen sier at det har med motorelektronikken å gjøre. (men den er på tysk og jeg er ikke så stø :nei: )

 

Hva kan dette komme av, og hvor mye koster dette å reparere?

 

Takker for svar.

Endret av Ditchy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei..

 

Jeg har akkurat kjøpt en audi 90 2,3 20v (88 mod).

Jeg har hatt problemer med at når turtallet når mellom 3-4000 rpm, så "dør" motoren (den går dårlig), for så å ta seg kraftig inn igjen ved 4-5000 rpm..

Jeg får opp en varsellampe som viser bilde a motoren med et lyn over seg, og manualen sier at det har med motorelektronikken å gjøre. (men den er på tysk og jeg er ikke så stø  :nei:  )

 

Hva kan dette komme av, og hvor mye koster dette å reparere?

 

Takker for svar.

6476062[/snapback]

 

 

Er ikke dette en innsprøytningsmotor da?

 

Det du enkelt kan gjøre da, er å forsikre deg om at det ikke en noe lekk i noen av vakuumslangene til motoren. Dette er jo noe du kan gjøre uten å bruke penger, bare lete å se om du ser noe slitasje.. Er det det, så må du bare bytte dem!

Lenke til kommentar
Er ikke dette en innsprøytningsmotor da?

 

Det du enkelt kan gjøre da, er å forsikre deg om at det ikke en noe lekk i noen av vakuumslangene til motoren. Dette er jo noe du kan gjøre uten å bruke penger, bare lete å se om du ser noe slitasje.. Er det det, så må du bare bytte dem!

 

Jo det er mekanisk innsprøytning,

 

Det kan jeg jo prøve på, men det er jo litt merkelig om det skulle være det, når motoren fungerer helt ypperlig bortsett fra 3500-4000rpm.

 

Dessuten så indikerer varsellampen en elektronikkfeil i motoren.....

Lenke til kommentar

Da min Opel Astra var slik, var det feil på luftmengdeføleren. Denne sitter på røret mellom luftfilteret og innsprøytningen. Det var ikke særlig nyttig å lede ut diagnosen i mitt tilfelle, da denne viste feil på lambdasonden, som var en følgefeil av hovedfeilen. Regn med ca 2000.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...