Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Poll: Er din ADSL2+ linje fra NGT som den skal?


Fungerer din ADSL2-linje fra Nextgentel som den skal?  

44 stemmer

  1. 1. Fungerer din ADSL2-linje fra Nextgentel som den skal?

    • JA
      31
    • NEI
      13


Anbefalte innlegg

Skrevet

Reqester om en poll;

 

Kan en moderator lage en poll for meg med den hensikt å sjekke om kundene til NGT ADSL2+ linjene er fornøyde eller om det er en større overvekt av kunder som sliter med linjen?

 

Jeg har fått et inntrykk av at dette tilbudet er langt på nær optimalt.

 

Poll: Fungerer din ADSL2-linje fra Nextgentel som den skal?

1. JA

2. NEI

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nu er det jo sån, at man ikke får optimal (maks) hastighet - medmindre man bor ret på siden av sentralen.

Opgitte hastigheter hos NGT er "opptil" hastigheter .....!

 

Har vert flere poster med tabeller der viser, hva man kan forvente av ADSL2+ hastigheter på en given linjelengde. (fins sikkert på NGT sine sider også)

 

Ingen vits med poll for å forstå dette :thumbdown:

 

Kimmer

Skrevet

Pollen har ikke kun med hastighet å gjøre. Men også linjekvalitet og utfall.

 

Jeg vil bare kartlegge; er de fornøyde, eller er de misfornøyde.

Skrevet

JA [73.68%] Trodde ikke det var så mange som var fornøyd :dontgetit: Kanskje jeg skal bestille ADSL2+ jeg også da :hmm: Har ikke gjort det pågrunn av alt klaginga her på forumet :ermm:

Skrevet

Med tanke på forholdene til den forrige leiligheten min (Hvor vi hadde ADSL2+) var jeg kjempefornøyd. Håper på bedre hastigheter i den nye leiligheten når vi får summet oss.

Skrevet

Måtte legge til en ja jeg og, det er iallefall ikke takket være NGT :sick: . Har kastet bort usansynlig mange hundrelapper på telefon til kundeservicen deres. Til slutt ga jeg opp å få en løsnning fra dem.

 

Hadde store problemer med at modemet mistet PPPoE oppkoblingen og ikke ville komme opp av seg selv. Har lest på forumet her at dem har en ny firmware som fikser det, men så lenge dem har 1 times ventetid på kundeservicen, sammt udulige teknikere som ikke kan fortelle at det er problemet er det jo ikke så mye vits å ringe dem. :whistle:

 

Jeg løste iallefall mitt problem ved å sette det teite modemet fra NGT i bridge, og bruker en 3. parts router til å koble opp PPPoE'en.

 

Kan foresten nevne at det er den værste linjen jeg har hatt noensinne med tanke på latency, er jo nesten dobbelt opp i forhold til alle konkurrentene. (Ja har testet alle som kan levere her jeg bor). Menmen, får iallefall rimelig god downloadhastighet.

Skrevet

All statistikk må taes med en klype salt. Tipper det er flere som søker problemløsning som havner her enn de som surfer lykkelig avgårde.

Et annet spørsmål er hvor stort 'avviket' skal være før man blir misfornøyd. En årsak kan ganske enkelt være støy på kobberkabel som senker hastigheten. Dette kan ISP gjøre lite med.

Skrevet (endret)
Hva med "jeg har ikke ADSL2+ ?

 

Her stemmer nok mange bare for å se resultatene.

6478823[/snapback]

hvis2pr.png Hva tror du denne knappen er til da?

Endret av tommy_89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...