Gå til innhold

Strandidyll etter solnedgang - Part II


Anbefalte innlegg

Dette bildet hører med til serien jeg presenterte tidligere fra Åkrasand. Lyset forandrer seg hele tiden i timen etter solen har gått ned, og her begynte det å bli ganske mørkt. Måtte presse meg opp i iso 400, pluss at jeg var litt uheldig med eksponeringen. Den ble i mørkeste laget, og måtte pushes opp litt i Rawshooter. Det medførte litt stygg støy i enkelte detaljer, noe jeg valgte å kamuflere med ekstra kornstruktur fra Virtual Photographer. Resultatet ble ganske vellykket, synes jeg. Øvrige data er Sigma 18-50/3,5 på 18mm, f/8 og 1/100s.

post-76334-1152630534_thumb.jpg

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fine kontraster mellom den grønne ripen og resten av verden. Selv om det er en *grøss* plastbåt. Godt å se at andre enn meg har sans for maritime motiver.

 

Edit: Ser nå at det KAN tenkes å være en malt trebåt. Men, jeg må si at de fiksfakseriene du gjorde med bildet ser ut til å vært vellykkede.

Endret av Onkel Kompost
Lenke til kommentar

Den høye isoen du sikter til er sikkert kornstrukturen jeg har lagt på bildet, som skal tilsvare iso 800 film. Det er en effekt jeg liker godt, fordi jeg synes digitale bilder ofte er for sterile. Det har dere sett fra meg før, og kommer sikkert til å se igjen. Støy er nesten en bevisst signatur i mine bilder. At jeg godt kunne tenkt meg stativ til denne sessionen er en annen sak. Det er fullt mulig jeg hadde valgt å legge på filmkorn uansett.

Smak og behag. Selv bruker jeg heller mellomformat hvis jeg ønsker å ta bilder med lite støy og høy oppløsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...