Gå til innhold

Olympus Mju700 eller Canon Powershot A540?


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg et digital camera nå, til ca 2000kr.. Har sett rundt en del og kommet fram til at disse 2 kanskje er det beste kjøpet til den prisen? Hvilken av disse 2 bør jeg velge? Kom gjerne me anbefalinger av andre camerar til den prisen.. Takker for alle innspill :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mju 700 er et stilig kamera med høy oppløsning og stor skjerm. Bildekvaliteten er dog vissnok ikke den beste. Husk at du må ha et minnekort og bæreveske med i prisen, så legg på hvertfall 600 kr. xD kortene som Olympus bruker, er nesten dobbelt så kostbare som SD som er den vanligeste varianten som bla. Canon bruker.

 

Powershot A540 har jeg ikke så mye kjennskap til, men det går for å ha god optikk og bra bildekvalitet.

 

Et par andre alternativer:

 

Sony DSC-W40 : https://prisguiden.no/product.php?productId=41702

 

Nikon Coolpix L2: https://prisguiden.no/product.php?productId=41793

 

Sistnevnte har meget god optikk, dog litt mindre skjerm. Litt mindre skjerm også på W40, men den har en liten søker i tillegg. W40 tror jeg faktisk kommer med en original skinnveske i prisen. Memorystick Pro Duo kortene koster også desverre litt mer enn SD kortene som Nikon og Canon bruker.

 

edit: Anbefaler forøvrig å gå innom en seriøs fotoforretning og spørre om hjelp, du kan kjenne på og kanskje prøve kameraene og spørre om veiledning. Poengter prisen og få hjelp til det riktige kameraet for deg. Om du ikke kjøper kameraet hos selgeren, burde du hvertfall legge igjen noe penger der som takk for hjelpen. Ikke gå til Lefdal eller liknende, selgerne der har som regel veldig liten peiling på kameraer.

Endret av Wildbill
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...