Gå til innhold

Tull med PDA telefoner


aRez-AK

Anbefalte innlegg

Jeg har nå sittet med 2 pda telefoner. Qtek 9100 og s200. Problemene med microsoft activesync har vært betydelige. Av og til funker det, men for det meste er det bare masse tull. Er dette et vanlig problem med activesync, eller er det noe som er typisk for Qtek telefoner?

 

Viss det finnes noe bedre alternativ for synkronisering, så hadde det vært veldig fint.

 

Noen her som har erfart med dette før, vet om hva som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
heeh har nesten gitt opp activesync selv. Hva er problemene for deg?

6472116[/snapback]

Har hatt mange pda'er som Qtek 9100, S100, S200, HP og aldri hatt problemer med activesync. Pass bare på å ha den siste versjonen på pc så blir det ingen problemer.

Det er også viktig å installere programmet før man plugger i pda'en. Hva slags problem opplever dere da?

 

Morten

Lenke til kommentar

Jeg har brukt ActiveSync mot utallige PDA'er og SmartPhones siden år 2000. Det er og blir et møkkaprodukt på mange måter. Dog har det fungert veldig bra for meg de siste par årene.

 

Helt til jeg fikk meg en WM5 SmartPhone. Da ville ikke lenger ActiveSync synkronisere med Outlook hvis jeg er "working offline". Det virker når jeg er koblet til Exchange på jobben, men ikke når jeg har PC'n koblet opp med VPN hjemme (Cisco), eller er offline.

 

Det virker 100% hele tiden med min 2 år gamle SmartPhone, men ikke med den nye... Da må jeg være koblet direkte på kontoret.

 

Problemet er ikke Qtek telefonene, men ActiveStink. Nye Windows Mobile Device Center ser ganske lovende ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...