Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskina starter ikke opp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Om du bruker Windows:

Sett inn Windows-cden og velg gjenopprettingskonsoll. Skriv så følgende:

fixmbr
fixboot c:

 

Hilsen,

efikkan.

6468067[/snapback]

jeg skrev inn de kommandoene der og det sto at det ble fullført uten feil, men når jeg starter maskina kommer samma feil opp bare at det står på engelsk.

 

plis svar meg

Lenke til kommentar
Jeg ville kjørt en runde med chkdsk c: /f fra nevnte konsol og kjøre en s.m.a.r.t. scan for harddisken din. Du finner verktøy for det på diskprodusentens hjemmeside.

Men om det hadde vært s.m.a.r.t. feil hadde du vel fått beskjed om det under posting :hmm:

6477321[/snapback]

ja, prøvde det, det kom til 31% også står det

volumet inneholder En eller flere uoverkommelige problemer

 

hva kan være galt??

Lenke til kommentar

Vilken Xp er du har er det pro kan du prøve å reparer windowsen

Gå inn til der du skal insalere windows helt for bi der du trykker F8 da får du ett spørs mål enten instaøere windows på nytt eller reparer windows som er E da trykker du på E det ser ut som du instalere Widowsen på nytt men

du legger kun inn de filan som er ødelagt resten blir som før det her virke også om man bytter hoved kort og ikk gidder å legg inn windows på nytt siden du legger over filer og ikke installere på nytt

Lenke til kommentar

etter jeg trykker F8 når det blir spm om det kommer partisjonen min der windows er instalert. det går ikke an og reparere. hvis jeg trykker enter på partisjonen (altså og instalere windows) kommer det spm. om jeg vil formatere. Gjør jeg det feil eller?

 

På den første menyen jeg får opp når jeg starter win cd. så står det at jeg kan reparere windows med og tryke på "e" men da kommer jeg til dos menyen. går det muligens an og reparere gjennom dos kansje? :)

 

 

håper virkelig på svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...