Gå til innhold

Gammel maskin, hvilken type og er den mulig å selg


Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel maskin som har stått og støvet ned en stund, og har nå bestemt meg for at det er på tide at den flytter ut.

 

Jeg lurer på om det er noe marked for å selge eldre pc'er til nostalgiske personer, og om det er noen her som klarer å gjette hvilken type det er.

 

Pc'en det er snakk om er enten 386, 486, eller pentium 1. Den er fra 1992 og har 25Mhz og kjører på windows 3.11. Den har en klistrelapp hvor det står "Intel inside", men jeg vet ikke om dette er riktig.

 

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gammel maskin, hvilken type og er den mulig å selg

6466094[/snapback]

Ut fra din beskrivelse er det ikke mulig å hvilken type (produsentnavn/modell) dette er. Det er heller ikke mulig å si hvilken type prosessor det er i den, utover at klbelappen antydet at det er en Intel cpu.

 

Modellbetegnelse/produsent pleier å stå på forsiden. siden eller bak.

Lenke til kommentar
Snart museum på den da :p

 

Qxl kan du sikkert få noen kr for den.

6466151[/snapback]

Tvilsomt om det er salgsverdi. 1992 (hvis årstallet er korrekt) er ikke gammelt nok til å være gammelt, og ikke nytt nok til å kunne brukes. IB:kompatble maskiner (Intel-baserte med MS DOS) dukket opprinnelig opp i 1981.

Lenke til kommentar

Pc'en det er snakk om er enten 386, 486, eller pentium 1. Den er fra 1992 og har 25Mhz og kjører på windows 3.11. Den har en klistrelapp hvor det står "Intel inside", men jeg vet ikke om dette er riktig.

 

6466094[/snapback]

 

Det er nok en god 386 eller en rimelig 486. Hadde selv en 386 DX40MHz som sparka skikkelig (relativt), mens mange 486 kjørte SX25MHz.

 

Du får nok ikke et fnugg for denne, putt den på loftet og dra den frem om 20år og vis frem til ungan ;)

Lenke til kommentar

Du får nok ikke et fnugg for denne, putt den på loftet og dra den frem om 20år og vis frem til ungan ;)

 

 

 

Hehe... kunne tenke meg.. Som det også ble sagt så fint er den gammel, men ikke gammel nok. Yes, yes, da blir kanskje skattejaktere på dynga fornøyd:)

 

Takker for svarene

Endret av gagundersen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...