Gå til innhold

Il-2 Sturmovik kontroller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har endelig fått hendene på dette spillet, men jeg har litt problemer med og kontrollere flyene.. Jeg har ikke noe joystick, men bare tastatur og mus. Er det mulig og få til og fly denne simulatoren på forsvarlig måte med bare det? Take-off går greit, men når jeg er oppe i luften, styres pitchen alltid oppover, så nesa på flyet sakte men sikkert øker.. Det er jo mildt sagt irriterende når jeg styrer med keyboard.. :hrm:

Er det mulig og fikse dette med noen innstillinger, og er det mulig og fly med musa? Eller må jeg kjøpe joysick tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Å spille flyspill med mus/tastatur er mer eller mindre umulig, spesielt i flyspill som krever brå bevegelse. Dvs, ikke umulig, men klumsete og vanskelig. Mulig FS kan flys med mus/tastatur, men selv det vil nok føles knotete. Greiest å investere en 200-lapp på en billig stikke. Er det kun IL2 den skal brukes til trengs det ikke noe avansert stikke. Anbefaler en stikke med x/y/z rotasjon og throttle, 4-8 knapper og hat-switch. Tipper denne vil gjøre susen:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=316057

Endret av BioNor
Skrevet
Å spille flyspill med mus/tastatur er mer eller mindre umulig, spesielt i flyspill som krever brå bevegelse. Dvs, ikke umulig, men klumsete og vanskelig. Mulig FS kan flys med mus/tastatur, men selv det vil nok føles knotete. Greiest å investere en 200-lapp på en billig stikke. Er det kun IL2 den skal brukes til trengs det ikke noe avansert stikke. Anbefaler en stikke med x/y/z rotasjon og throttle, 4-8 knapper og hat-switch. Tipper denne vil gjøre susen:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=316057

6466145[/snapback]

Den så knall ut den ja.. takker for svar..

Tror nok det blir innkjøp av en sånn ja i nærmeste fremtid..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...