Gå til innhold

Fungerer 7800 og 7900 sammen i SLI?


Anbefalte innlegg

Kan jeg kjøre ett XFX 7800GTX 512 XXX skjermkort i SLI sammen med et XFX 7900GTX 512MB eXtrem kort?

 

"Problemet" er at jeg kjøpte et XFX 7800GTX 512 XXX kort da det ble lansert, den gangen det kosta 6500 - og nå vurderer jeg å sette opp et SLI oppsett her.

 

Men det å finne et identisk kort til salgs virker jo nærmest umulig - og siden de nye driverne tillater kort i SLI fra forskjellige produsenter slo tanken meg at jeg kunne gå for et 7900; det vil jo bli "klokka ned" på samme nivå som det minste kortet uansett.

 

Er det noen som vet om SLI fungerer på kort med to forskjellige kjerner, altså 7800 og 7900?

 

(Eller noen som har et XFX GeForce 7800GTX 512MB XXX som vurderes solgt?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
7800GTX til 4000kr Lønner seg kanskje å selge ditt nåværende og heller kjøpe to nye (eller brukte) 7900GTX.

6466061[/snapback]

 

Det var dessverre utgått - men jeg har ikke lyst å selge "god-kortet" mitt :(

 

Minimalt med støy, og hyggelig temperatur på det. Scorer 20820 i 3DMark03, og 10053 i 3DMark05, så det varer nok enda noen år.

 

Jeg hadde et lite håp om at jeg kunne brukt et 7900 kort for SLI, men får vel heller holde øynene åpne i fall noen skal selge sitt kort for å gå over til 7900 kjernen.

Lenke til kommentar
Takker Sir Eatsalot - samme kjerne og minnefrekvens som på XXX kortet er det også :)

6466464[/snapback]

 

For denne prisen får du jo 7950 GX2, så kan du jo selge ditt gamle kort og slippe unna med en utgift på et par tusen isteden..........

Det dukker jo til stadighet opp 7800GTX 512MB på bruktmarkedet her på hw.no som går for rett over 2000kr. også.

Ring i allefall multicom før du bestiller til denne prisen for å høre med dem om du kan få dette kortet noe rimeligere, siden denne prisen ikke er særlig oppdatert...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
7800GTX til 4000kr Lønner seg kanskje å selge ditt nåværende og heller kjøpe to nye (eller brukte) 7900GTX.

6466061[/snapback]

Scorer 20820 i 3DMark03, og 10053 i 3DMark05, så det varer nok enda noen år.

6466133[/snapback]

Og med 7900/7950 så vil du score mye mer :roll:

 

Når du attpåtil kan spare penger ved å gå for en nyere kjerne så får du bare lete videre :no:

Lenke til kommentar

Jeg kommer til å vente med å handle fra både Multicom eller andre, men finner jeg samme kortet som jeg har på bruktmarkedet slår jeg nok til.

 

Hadde det derimot vært mulig å satt 7900 og 7800 sammen i et SLI oppsett kunne jeg solgt 7800-kortet ved en senere anledning, og oppgradert til enda ett 7900.

Lenke til kommentar

Fikk svar på mailen fra Multicom i dag:

 

Hei, Geir.

 

Takk for e-post.

 

Nå har jeg endelig fått svar fra den ansvarlige for disse skjermkortene.

 

Jeg har fått bekreftet at prisen vil bli satt ned til ca. kr. 3 375,-. Dette vil bli oppdatert i løpet av 1 til 2 timer.

 

Beklager at det har tatt så lang tid før du får svar, men det skyldes ferieavviklingen her.

 

Ha en fortsatt strålende dag!

 

Så nå er det bestilt.. det sto mellom et brukt kort til rundt 2500,- eller dette nye til 3375,- så da håper jeg kjøleren er identisk med den som sitter på XFX. Støysvak altså.. :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...