Gå til innhold

Database på USB Pen


Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurte på om noen har testet dette og om det er veldig mye raskere enn harddisker til dette forbruk? Jeg ønsker å opprette en database som kan være sinnsykt rask, men den kommer aldri til å bli større enn 100-200mb så da vil jeg heller kjøpe noe på ca 500 mb som er lynkjapt istedet for å kjøre en treg harddisk på evig stor plass til dette formålet.

 

Er det noen som vet noe om dette, har noen annbefalinger osv?

 

mvh. Rise

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

enten partisjonerer du hovedrammen, det er det billigste, eller så kan du få tak i harddisker der du setter i rammoduler. Men det koster. (i-Ram 2) tror det er en god del raskere å partisjonere hovedminnet.

 

Finnes folk som legger hele os på det :p

Endret av Admin'c
Lenke til kommentar

Har brukt Superspeed Ramdisk til dette formålet selv, fungerer utmerket. Anbefaler UPS og ECC-minne dersom du er redd for dataene du skal lagre - for ikke å nevne en relativt renhårig og stabil innstallering av OS. Som Ueland sier ordner vanligvis databasemotoren raske reads for deg ved å lagre ting i minnet, men om du vil ha raske writes kan ramdisk være behjelpende. Ramdisk er også raskere enn Gigabyte sin løsning da den bruker PCI-bussen.

 

Dersom økonomien er en faktor kan kanskje andre tipse om billigere løsninger enn Superspeed sin?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...