Gå til innhold

Skjermkortet virker ikke? 7900 GTX


Anbefalte innlegg

Jeg har nå kjøpt Asus 7900 gtx og har problemer med å få dette til å virke.

Jeg har MSI K9N Sli platinum Hovedkort.

Jeg får ikke respons på skjermen, når jeg tar på pc'en. Skjermen fungerer har testet på en annen pc.

Skjermokortet har strøm, viften sviver.

Hva kan være problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De to slottene er bare pci-e x1 brønner, de har ingenting med ditt problem å gjøre.

 

Har du mulighet til å teste skjermkortet i en annen pc?

Det kan hende at skjermkortet er defekt og at du må sende det tilbake til butikken.

6462293[/snapback]

 

Har koblet til alt, nei jeg har ikke muligheten til å teste det i en annen pc, begynner å lure på om noe er defekt, noe som er litt synd. Finnes det en måte å teste hovedkorte, kansje det er defekt. Alt sviver da, tastaturet lyser og viftene sviver på både cpuen og skjermkortet.

Endret av NightRunner
Lenke til kommentar
Jeg har nå kjøpt Asus 7900 gtx og har problemer med å få dette til å virke.

Jeg har MSI K9N Sli platinum Hovedkort.

Jeg får ikke respons på skjermen, når jeg tar på pc'en. Skjermen fungerer har testet på en annen pc.

Skjermokortet har strøm, viften sviver.

Hva kan være problemet?

6461923[/snapback]

 

kan være oppløsningen er feil slik at skjermen ikke starter :hmm:

bare en tanke.

Lenke til kommentar

kan være oppløsningen er feil slik at skjermen ikke starter :hmm:

bare en tanke.

6463341[/snapback]

 

Ja, kanskje. Hvordan ressetter jeg skjermkortet da?

Ble fortalt det var å trykke på noen F-taster når du starer pc'en.

Men hvis oppløsningen er feil burde det vel stått "out of range" elns ikke "no signal"

Lenke til kommentar

kan være oppløsningen er feil slik at skjermen ikke starter :hmm:

bare en tanke.

6463341[/snapback]

 

Ja, kanskje. Hvordan ressetter jeg skjermkortet da?

Ble fortalt det var å trykke på noen F-taster når du starer pc'en.

Men hvis oppløsningen er feil burde det vel stått "out of range" elns ikke "no signal"

6463420[/snapback]

 

har du ikke en annen skjerm som du kan teste med da??

Endret av Toddb
Lenke til kommentar

Aller først: Nei, det er ikke noe galt med oppløsningen din, BIOS bruker failsafe innstillinger når man booter, og alle skjermer i hele verden kan vise 640x480 på 60Hz eller hva det er som er standard når man skrur på en PC. Og som noen nevnte ville du nok fått en melding på skjermen dersom skjermen ikke støttet oppløsningen eller oppdateringsfrekvensen fra skjermkortet. Hvis du ikke får noe bilde på skjermen når du booter PC'en, så er det sannsynligvis på grunn av en av følgende årsaker:

 

- Skjermkortet er defekt.

- Det er noe kødd med skjermkabelen din - sjekk at den står skikkelig i, særlig hvis det er en DVI-kabel. Skru i skruene på sidene av kabelkontaktene.

- Du har ikke aktivert riktig mottak av signal på skjermen din - det er mange skjermer du manuelt må velge om du vil vise DVI-, VGA- eller S-Video-signaler.

- Du har ikke satt i nødvendige strømkontakter i skjermkortet. De fleste nye skjermkort krever ekstra strøm, som oftest (om ikke alltid) i form av en eller to standard 12V-kontakter som plugges i skjermkortet.

- Du har koblet skjermen til feil utgang på grafikkortet. Dette tror jeg ikke skal spille noen rolle, jeg tror alle nye kort automatisk sender signaler til den utgangen skjermen er koblet til dersom du bare har én skjerm tilkoblet.

Lenke til kommentar
Aller først: Nei, det er ikke noe galt med oppløsningen din, BIOS bruker failsafe innstillinger når man booter, og alle skjermer i hele verden kan vise 640x480 på 60Hz eller hva det er som er standard når man skrur på en PC. Og som noen nevnte ville du nok fått en melding på skjermen dersom skjermen ikke støttet oppløsningen eller oppdateringsfrekvensen fra skjermkortet. Hvis du ikke får noe bilde på skjermen når du booter PC'en, så er det sannsynligvis på grunn av en av følgende årsaker:

 

- Skjermkortet er defekt.

- Det er noe kødd med skjermkabelen din - sjekk at den står skikkelig i, særlig hvis det er en DVI-kabel. Skru i skruene på sidene av kabelkontaktene.

- Du har ikke aktivert riktig mottak av signal på skjermen din - det er mange skjermer du manuelt må velge om du vil vise DVI-, VGA- eller S-Video-signaler.

- Du har ikke satt i nødvendige strømkontakter i skjermkortet. De fleste nye skjermkort krever ekstra strøm, som oftest (om ikke alltid) i form av en eller to standard 12V-kontakter som plugges i skjermkortet.

- Du har koblet skjermen til feil utgang på grafikkortet. Dette tror jeg ikke skal spille noen rolle, jeg tror alle nye kort automatisk sender signaler til den utgangen skjermen er koblet til dersom du bare har én skjerm tilkoblet.

6464182[/snapback]

 

 

 

Jeg har gått gjennom skjekklisten din, ingenting hjelper. Jeg vil tro skjermkortet er defekt. Tenker komplett skal få en telefon i morgen.

Lenke til kommentar
Jeg har nå kjøpt Asus 7900 gtx og har problemer med å få dette til å virke.

Jeg har MSI K9N Sli platinum Hovedkort.

Jeg får ikke respons på skjermen, når jeg tar på pc'en. Skjermen fungerer har testet på en annen pc.

Skjermokortet har strøm, viften sviver.

Hva kan være problemet?

6461923[/snapback]

 

kan være oppløsningen er feil slik at skjermen ikke starter :hmm:

bare en tanke.

6463341[/snapback]

 

Du vil fremdels få bilde i boot-prosessen fram til windows selv om det er tilfellet, så det er neppe problemet.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Jeg har nå kjøpt Asus 7900 gtx og har problemer med å få dette til å virke.

Jeg har MSI K9N Sli platinum Hovedkort.

Jeg får ikke respons på skjermen, når jeg tar på pc'en. Skjermen fungerer har testet på en annen pc.

Skjermokortet har strøm, viften sviver.

Hva kan være problemet?

6461923[/snapback]

Jeg har en kamerat med samme hovedkort som deg. Han kjøpte mitt gamle 7800GT men måtte oppdatere biosen på hovedkortet for å få det til å virke..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...