ElmotriX Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 Jeg trenger et program som kan ta for exempel en CD men photoshop elements og gjøre den inn till 1 .exe fil.. er dette mulig? og er det noen som vet om et slikt program?
JohndoeMAKT Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 Hva skal .exe fila gjøre når den blir eksekvert? (sp?) Er det en spesiell grunn til at du vil ha den lagret som .exe? Dersom du bare vil ha installasjons-CDen på harddisk er nok et CD-image et bedre valg. .ISO, .IMG, .BIN, .NRG er eksempler på forskjellige slike images. Du kan da bruke et program som oppretter en virtuell CD-stasjon ut av fila for å senere få tilgang til CDen eller bruke et brenneprogram for å på sekunder lage en kopi av CDen med alt intakt. Slike CD-images kan bla de alle fleste brenneprogrammer bruke (Nero : Select recording device -> Image recorder) og for å mounte CDen kan f.eks daemon-tools eller alcohol 120% brukes.
ElmotriX Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Skrevet 9. juli 2006 grunnen til at jeg ønsker dette er st jeg til tider installerer veldig mange programmer på mange pc'er samtidig (i sammenheng med min jobb) og det hadde spart mye tid om jeg kunne fått alt på 1 dvd enn å bytta cd'er utallige ganger
JohndoeMAKT Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 Aha. Min erfaring er at det er ingen sikkerhet på installasjons-CDer og jeg hadde aller først bare prøvd å kopiert alle filer på CDen til en mappe på disk og sett om installasjonen fungerer derfra. Dersom det fungerer er det bare å brenne en DVD med en mappe for hver installasjon, lage en .bat fil med start /wait ..\photoshop\setup.exe start /wait ..\openoffice\install.exe og legge den i roten av DVDen. Eventuelt lage et GUI for installen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå